Ban Pechah, Kuala Kurau - Sesi Memancing

Awok bile balik ke rumah Mentue awok....
di Gunung Semanggol....
kalo cukup korem nye...
Insyallah akan pegi memancing....

antaghe lokasi yang selalu Bapak Mentue awok bawak...
ialah ke Jeti Kuala Kurau takpon ke Ban Pechah, Kuala Kurau...
ade kesahnye macam mane Ban Pechah ni dapat name....
cantiknye lagi Ban Pechah ni selain daghi Mee Udang kat sane...
dengan Gulai Ikan Sembilang.... ialah kedudukan tempat ni.....

dimane disebelah ade Sawah Padi...
sementaghe disebelahnye pantai.....
dan ade kesah jugak macam mane kg yang ade kat sini tenggelam dek kerana tamak....
lebih kughang camtu le kesahnye...
tapi kalo kome nak tau jugakkkk.... klik sini ---> Sejarah Ban Pecah

lupe pulak....
kite nak ceghite pasei mancing di Ban Pechah, Kuala Kurau....
mancing lebih kepade santai je...
mengeratkan silaturrahim...
dan bukanle tujuan nak mancing ikan banyak pun...
seghonok2 je kate oghang...
takpe... kome layan gambo....

Ban Pechah
Udah macam berkelah pulak.........
awok macam biase...
pegang joran sambei menengok deme bersiap...

Ban Pechah
Ini le mastermind pergi memancing....
Bapak Mentue awok.....

Ban Pechah
Ok... ini bukan Mee atopon Megi...
inile umpun2 yang digunekan sebagei umpan...
dia macam cacing.... tapi lagi panjang...
kaki pancing tau le bende ni...

Ban Pechah
Hasil yang tak sebeghape.....
tapi itu baghu warming up...kekekekek

Ban Pechah
Ni awok nak nunjukkan betapa gelapnye kat sini ...
kalo kome takde bawak lampu suluh.......
Ban Pechah
Yang ni pulak bukan nak buat penyapu ye!...
inile ubat nyamuk asli...
awok lupe deme ambik daghi pokok ape...
tapi bergune le...buat lari nyamuk....




9 Responses to "Ban Pechah, Kuala Kurau - Sesi Memancing"

  1. ni ikan air tawar ke air payau? boleh dibuat pekasam kalau dapat banyak.. aiza kalau ikan air tawar mentah yang dimasak tak suka makan, tapi kalau dah dibuat pekasam dan digoreng ke baru makan.. pelikkan.. hehe..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum D_08

    wah bestnyer laah mengail kan..
    mak kite suka bab mengai nim.. tapi x lah sehebat kome..^^

    ReplyDelete
  3. @cik duniafana....
    nanti..awok tengah usahakan caghi peta dgn GPS nye.....

    @cik Mizz Aiza....
    yang awok boleh cakap... ini mancing laut...... kompem masin....... awok pun tak makan ikan darat... kecuali ikan keli.....

    ReplyDelete
  4. @cik GEE GTG...
    Walaikumussalam....
    hebat??? takde hebat mane pun..... campak mate kail......kalo berat ade le.. kalo tak...tunggu je le....

    ReplyDelete
  5. dulu selalu ikut suami pergi mancing...

    dia pancing ikan ,saya baca novel :)

    time dapat ikan, rasa seronok.. yang boringnya,kena tunggu ...

    ReplyDelete
  6. apa umpannya tuuuu...merah2 je kalernyer

    ReplyDelete
  7. pernah pergi ban pecah 2kali. ikut adik nak memancing..hehe

    ReplyDelete
  8. @cik fiqas rafie....
    awok aseinye mengikut jugakkk...tapi lame2 jadi seronok..... tapi mmg betoi..tang menunggu tu mmg boring...

    @cik amirah...
    itu le umpun2...... spesis cacing jugak....

    @cik Mimie Najib....
    oghang sini jugak ke???

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss