Ipoh - Terkini

Minggu lepas ade awok buat entri pasei keadaan terkini di Ipoh...
entri nye disini.... Ipoh - Terkini
sehaghi dua lepas entri awok tu keluo...
keadaan di Ipoh teghoih jadi macam ni...

Bandaraya Ipoh
Ni gambo petang semalam.....
keadaan langit Ipoh daghi rumah Mak awok di Pengkalan Pegoh, Ipoh

yang kat bawah ni pulak keadaan langit Ipoh pagi ni....
alahaiii....
yang tak ditunggu2 dan tak dialu-alukan dah pun sampei ke Ipoh....
udah jadi acare tahunan pulak kite ye....
acare menyambut Jerebu...
setiap tahun benda yang sama berlaku...
dan berlarutan bertahun2......
tahniah jiran kita.......
Bandaraya Ipoh
gambo ni ditangkap sebentar tadi.... jam 8.15 pagi....
Yang bintik2 hitam tu burung ye...
udah tak nampak dah awan....
sekejap je Jerebu ni nak sampei....
tahniah jiran kite.......
bile jerebu melanda Malaysia...
banyak benda yang tergendala...
nak jalan2 melancong pun oghang tak nak...
maklumle...masing2 risau takut terjejas kesihatan....

11 Responses to "Ipoh - Terkini"

  1. Hihihi dari rumah awak ni, udah tak nampak pun bangunan2 tinggi.....hidup macam dalam kabus gitu.....

    ReplyDelete
  2. teman nagn anak2 dah bermarathon batuk ni. dah ler mmng dh kena sebelum jerebu. kena lak jerebu memang lagiii le..

    ReplyDelete
  3. saya kat pasir gudang johor,keaadaan dah ok sikit la..

    aktiviti mmg terganggu sungguh,apatah lagi yang terlibat dengan pelancongan.. agak terjejas..

    ReplyDelete
  4. terima kasih siapa yg menjaya jerebu ni...

    nak salah indon, tup2 rupanya ladang kat kepunyaan org ternama Malaysia nak kata apa.

    Katannya pengusaha Malaysai tu upah org tempatan buat kerja ni, jadi dia orang lepas tangan bila dah sebegini

    iye ke?...

    ReplyDelete
  5. bahaya ni. dh sampai ke perak jgk..

    ReplyDelete
  6. Jerebu ni sebenarnya tanda amaran dari Allah kepada kita. In shaa Allah, kita ambil yg positif.
    Jangan sesekali merungut, sebab Allah jadikan setiap sesuatu tu bersebab, dan sebabnya terkadang boleh difikir dgn mata hati. Just skg, kita semua cari alternatifutk jaga kesihatan diri baik2, cari jalan pnyelesaian utk kembalikan persekitaran kepada sedia kala and lebih baik. In shaa Allah, ada penawarnya.

    ReplyDelete
  7. hah.. Jelebu dah melanda Ipoh?

    tu dia gelap gulita. dah tak nampak awan dah

    ReplyDelete
  8. jerebu nie...sampaikan muka individu pun tak nampak..huhu

    ReplyDelete
  9. la ni ipoh pun ikut sama jerebu.. :(

    ReplyDelete
  10. kat sini pun jerebu dah semakin teruk..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss