Mak Teh Mee Banjir Udang, Kuala Sepetang

Tengah2 musim jerebu ni....
pade awok yang seronoknye berceghite pasei makan .....
boleh buat lupe sekejap pasei jerebu....

ok kali ni awok nak highlight kan produk Kuala Sepetang yang sememangnya ramei udah tau...
Mee Udang Kuala Sepetang......
dan awok nak fokus pade Mee Udang yang dijuei oleh Mak Teh...
Koordinat GPS Mak Teh Mee Banjir Udang, Kuala Sepetang N4.840725,E100.648391

ade satu lagi yang famous ialah Mee Udang Mak Jah.....
GPS Mee Udang Mak Jah N4 50.316 E100 38.025
tapi disebabkan awok senang berurusan dengan Mak Teh.....
 awok tumpu pade Mak Teh je le ye....

ceghitenye..... awok nak kome tengok perbezaan dulu dan sekaghang
Mak Teh Mee Banjir Udang...


Kuala Sepetang
Tengok le dulu....
papantandanye pun guna zink yang diletak sebelah jalan beso je....
errrr....model2 nye..anak daghe awok dengan Pak Su nye.....
mase ni walopon camtu...
oghang yang kesini memanggggggg ramaaaaiiiiiiiiiiiiiii..............

Kuala Sepetang
Dulu2 pakei pinggan camni....
nampak Mee dengan Udang tu banyakkkkkkk jee.....
dulu udangnye lagi banyak.....


Sekaghang ....
Kuala Sepetang
Sekaghang....udah maju...
udah steady papantanda warung Mak Teh ni....
nampak lebih cantik..ditambah dengan lokang berhadapan dengan papantanda ni...
udah disimen..... nampak lueh....

Kuala Sepetang
Dah guna mangkuk ni....
rasanya udah makin berkughang....
Mee dengan udang nye.....
alahaiiiii.......
tapi naseb baek nye...
rasanya tak beghubah....
Kalo dulu deme cume bertumpu pade makanan bergoreng sahaje...
tapi sekaghang udah ade gerai yang menjuei satay...
satay ayam, daging dan kambing....
satay udang je yang takde... ahakkkk...
sekaghang ni udah ade kemudahan surau untuk kite bersolat.....
mudah....kalo penuh boleh je kite ke surau disebelah Warung Mak Teh ni...
ate...tunggu ape lagi... moh le kome...

26 Responses to "Mak Teh Mee Banjir Udang, Kuala Sepetang"

  1. Pernah singgah dulu...ye lah ..mak teh udah maju...bravo..

    ReplyDelete
  2. Macam sedap je.. kena datang ni..

    ReplyDelete
  3. isk-isk..tengok udang dalam mee tu dah cik akak tak dapat nak tahan air liur nie..mak aiii...memang tampak sedap...kalau makan masih panas nie....menjilat jari dibuatnya..hahaha

    ReplyDelete
  4. teringin beno dr dulu. tp idok le sampei2 lagi teman ke kuala sepetang..hhehe

    ReplyDelete
  5. haritu pergi belah sana ada lalu..lalu je la..tak singgah pun..hehe.. takde la nak terliur sangat sebab saya kureng sikit ngan udang2 ni..hehe

    ReplyDelete
  6. awok ntah nape tak teringin2 pekena mee udang ni walopun takmjauh dah lokasinye... sekali pun awok tak pernah terjah

    yg awok minat, kuala gula... ketam lembut ;)

    ReplyDelete
  7. mmg sedap mee udg mak teh ni. saya dh prnah try sekali.. manis je udg dia. :D

    ReplyDelete
  8. ni yang tak boleh tahan tengok cik udang ni.. aisshh.. feberet mama ni

    ReplyDelete
  9. udang ialah kesukaan saya! waaa... >.< suka makanan byk udang+sotong..... ahhaha

    ReplyDelete
  10. waaah bnyknya udang. slalu kat tmpt lain 2-3 je

    ReplyDelete
  11. bila la nak meghasa mi udang ni? hehe..

    ReplyDelete
  12. ntoh ngape la yob..teman idok gemo makan udang.. mmg daghi kecik idok makan mende ni..

    ReplyDelete
  13. semakin maju jual mee udang.. aiza tak suka sangat makan udang.. kalau laksa memang suka.. hihi..

    ReplyDelete
  14. wahhh sedapnya !
    dekat mana nih ?

    ReplyDelete
  15. kat bawah ofce saya pun ada tau jual mee udang...not badlah rasanya..ben ashaari pun pernah singgah.

    owh biasalah tu kalau dah maju....mesti kuantiti udang n mee berkurang.macam doli kuey tiow kat taiping tu,dulu2 masa kat buka kat gerai2 je...sedap makan banyak..puashatilah.

    bila dah pindah ke restoran..hurmm...ciput jer....

    ReplyDelete
  16. Macam macam ada ye, mak teh lawan mak jah, sape yg paling sedap ye..

    ReplyDelete
  17. yang first tu macam bukan mee udang tu.. tu sup udang..haha.. bestnye..^^

    ReplyDelete
  18. xpenah rasa..mesti sedap udang banyak..wafa mesti suka :)

    ReplyDelete
  19. wah terliur teman nengok nyer...
    ttg laa pas habis jerebu,..teman nak ajak g makan mee banjir udang gak laa... hiihhii..

    ReplyDelete
  20. udah maju...alhamdulillah. teman tak boleh makan udang banyak, resdung...gatel hidung jawapnya lepas makan

    ReplyDelete
  21. ate,..bila ke masanya datang tepeng nih?..

    ReplyDelete
  22. wowww pnuh dgn udang..brpa hrga 1hdgan ni awok??

    ReplyDelete
  23. Saya dari Kelantan penah pegi makan kat kedai Mak Teh mee banjir udang tahun 2012 dan Mak Jah mee udang pada bulan Disember 2013 tapi selera saya rasanya mee udang Mak Teh lagi sedap rasanya...udang pun segar...

    Teringin nak pegi lagi sekali hujung tahun 2014 ini.

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss