Pasar Malam Changkat Jering


Sabtu yang lepaih awok berkesempatan ke Pasar Malam Changkat Jering.....
Pasar Malam ni terletak betoi2 di Pekan Changkat Jering....
Punyele meriah Pasar Malam ni sampeikan nak letak kereta pun payah....
Ditambah lokasi Pasar yang terletak di simpang lampu isyarat nak ke Bukit Gantang, Ayer Kuning, Taiping menambahkan lagi sesak tempat ni.....

kalo kome daghi Exit Tol Changkat Jering tu.....
kome teghuih ke kiri......
kompem kome akan jumpe Pasar Malam Changkat Jering ni....
tapi pasar malam ni ade tiap2 haghi Sabtu sahaje yeee.....

Kat sini awok peghatikan banyak yang menjuei baghang makan....
segale jenih bende makan kome nak ade kat sini.....
dan banyak juge yang menjuei baju2.....
tak kighe le baju baghu ke.... yang bundle ke....
semuenye ade....

selain tu, awok peghatikan ade jugak penjuei yang menjuei hasil basah....
maklumle....jeti Kuala Sepetang tak jauh pun daghi Changkat Jering.....
pasar malam ni beghuntung sebab kedudukan Pasar Minggu nye yang dekat.....
takpele... kome layan le gambo2 yang sempat awok tangkap!!


Changkat Jering
PAde sape2 yang keluo daghi Exit Changkat Jering....
dan kome menghale ke kiri...
kompem akan nampak satu bangunan pasar di sebelah kanan kome....
haa.... itu le die.... Pasar Minggu Changkat Jering.......

Changkat Jering
Sesaknye kome.....
semue oghang mencaghi rezeki berniage.....

Changkat Jering
Ini pulak gambo daghi tempat masuk yang satu lagi....
same macam yang tadi..... tetap sesak...

Changkat Jering
Punyele sesak.....
nak parking kereta pun payah......
Changkat Jering

Changkat Jering
Ini suasane di dalam pasar minggu ......

Changkat Jering
Ape nak lagi.....
hasil basah macam ikan, udang, sotong...
seknike bende ade......
kome keluo duit je.....

Changkat Jering
Ini pulak pelbagei jenih ikan masin........
daghi yang kecik sampei le ke beso....
awok tetap pilih ikan masin belanak jugakkkk....
best.... perah limo.......perghhhhh....

Changkat Jering
Sesekali awok nak meghase sate Changkat Jering......
boleh leee....... itu bukan awok nak buat kendughi....
tapi kebetulan besday anak2 awok jatuh tarikh dekat tu....
awok borong leeeeee

Changkat Jering
Penat berjalan...... awok beghenti makan kat restoran sebelah pasar minggu ni...
pekene Kotio Goreng.....peberet awok......

Changkat Jering
yang selalu lalu di area Changkat Jering ni mesti peghasan ade satu projek gajah putih dikawasan tu...
yang sebenonye....pasar kan dipindahkan ke kawasan baghu ni .....
menurut kate oghang setempat....
mungkin lepaih Hari Raya.....

Changkat Jering
Itu die banner mengalu-alukan kedatangan TPM ke sini tahun lepaih....

Changkat Jering
Itu die...makin nak gelap makin ghamei ke Pasar Malam Changkat Jering ni...

18 Responses to "Pasar Malam Changkat Jering"

  1. meriahnya. ni oghang datang dr mane leh ghamei2 ni..

    ReplyDelete
  2. ngikut pade sembangnye... yang daghi Parit Buntar dengan Nibong Tebal pun ade singgah ni......

    ReplyDelete
  3. hahahah kome pegi pasar malam ni ea...mmg meriah pasar malam ni..mmg sesak ramai org..barang pun giler byokkk

    ReplyDelete
  4. char kuey teaw tu best tak?hihik

    ReplyDelete
  5. Ini ler salah satu tempatnya awk ngikut mak abah beli barang2 buat niaga dedolu....kenangan sungguh!

    ReplyDelete
  6. Suka dengar orang perak cakap. Tapi adalah juga yang tak berapa nak paham :)

    ReplyDelete
  7. cik el....
    mmg banyok... kalo mike jenih tak saynag duit... habeh semue mike beli yongggg....

    cik Normi Nieza....
    awok makan tu kotio goreng.... char kuey tiaw ade... tapi ade kughang gemo..... kotio goreng die mmg bestt oooo....

    Encik AMin A.R....
    yang sebenonye cho.... awok ke sini pun lepaih mike cakap pasei Pasar Malam Changkat Jering..... awok selalu lalu bile ke umah mentue..... ni baghu teghingat nak meulih pasei Paso Malam ni...

    cik Siti Suraya....
    jangan riso... sebabnye oghang Perak sendighi pun bukan paham kekadang ape yang oghang Perak lain cakap... sbbnye kami ni...lain daerah...lain bunyinye....

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum... penuhnya... tempat ramai orang macam nie mmg meriah kan....

    mselim3

    ReplyDelete
  9. Salam
    Meriah nya ...saya pun suka ke pasar malam yg sy x pernah pergi, saja nk cari kuih tradisional yg susah nk jmp skrg ni

    ReplyDelete
  10. X pernh menjejakan kaki kat sini...huhuhu~~

    ReplyDelete
  11. Encik Mohd Selim Zainal
    memang meriah .... kite nak berjalan pun payah....

    Cik LM....
    ajenye...... ade je kuih yang tak pernah awok tengok... tapi lupe nak tangkap gambonye..... agaknye sebab awok jakun tak pernah tengok kuih tu kot...

    Cik AiSyA LiEzA....
    ate.... bile nak datang kesini.....

    ReplyDelete
  12. teman selalu jugak makan sate kat sini...

    ReplyDelete
  13. Encik muaz_kkgp....
    pade awok sate kat sini biase je....... tapi ok leee.... daghi takde....

    ReplyDelete
  14. besor jgk pasor mlm ni awok..mcm pasor biasa la plok ambe nengok..

    ReplyDelete
  15. Encik S.K.A ...
    memang besooooo....jenoh le kalo berjalan.......

    ReplyDelete
  16. Encik S.K.A ...
    memang besooooo....jenoh le kalo berjalan.......

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss