Bile Tensen

Tensen (tension, tensyen...ape2 lagi le ejaan nye)....
sume oghang (orang) ade lalui bende ni....
kronik ato (atau) tidak je....
ade yang selambe je .....

bulih buat tak tau je yang die tengah tensen....
ade jugak yang tak bulih tahan.....
membawak ke gile jadinye.....
awok pulak.....

Alhamdulillah......
setakat ni......
caghe (cara) yang awok buat.....
awok bermain dengan anak2...... (Seghah (serah) diri pade Allah tu no 1).....

dengo (dengar) deme mengekek gelak pun awok udah ghase (rasa) lege...
(ni gelak tahap maksimum le....bukan volume nye.....tapi kadar gelak beghulang (berulang).....
awok udah ghase cukop bahagie dengan keletah deme ......
ni adik yang bongsu ni kecik lagi.....

Muhammad Daniel Amzar


lagi ghiuh ghendah (riuh rendah) lagi le ghumah (rumah) kalo die pun udah pandei.....

anak awok yang no 2.......
udah pandei mengusik kakak nye.....
walopon nampak macam muke 'bersalah'.....
tapi bulih tahan jugak le peghangei (perangai) nye.....

sabo je lee....
yang kakak nye pulak disebabkan die yang sulong.....
udah nampak dah sipat (sifat) anak yang sulong....
suke memeghintah (memerintah)...........

tapi setakat yang awok tengok ni .....
die sayang dengan adik2 die.....
walopon kekadang ade lagi sipat (sifat) cembughu (cemburu).......

ndak bermanje dengan ayah dengan ummi die....

Kakak : Nur Qurratu'aini
Abang : Muhammad Nizar Amsyar
(gambo kenangan ghaye (raya) baghu (baru) ni

tapi semue ni le yang buat awok seghonok (seronok)....
dan ilang kejap tensen dengan keghoje (kerja) awok......

P/S: ade yang tanye.....
abeh tu mak budak2 ni macam mane????
awok tanye balik ' macam mane apenye???'
ye le..... takde ke ghugo2 sende (gurau2 senda) dengan maknye.....
errr......awok takot terlebih ghugo (gurau).....takot jadi yang no4 pulak.......heheheh

12 Responses to "Bile Tensen"

  1. betoi....... itu yang seghonoknye ade anak....

    ReplyDelete
  2. mmg yop..

    tgk glagat ank2 ni lebih2 lg yg bby tu dpt melegakan tensyen..dia xbuat lawok pun kite ghase nk tergelak tgk nye...

    amboi yop . dpt yg ke-4 pun ape salahnye..buleh lumbe2 ! hahahh

    ReplyDelete
  3. kalo die gelak2 suke le, kalo die nangeh tetengah malam apoknye pon kompom wat2 tak dengo.. teman udah meghase..

    ReplyDelete
  4. @yong Ummi Hanie....
    memang seghonok melayan anak2....... awok kalo bulih haghi2 nak balik awei nak bermain dengan deme......lega oooo..... itu le beza oghang dah kawen dengan yang bujang.....

    eerrr....nanti dulu le Yong...... yang kecik ni pun baghu nak masok 2 bulan.....

    @cik eda~ejai...
    naseb baek le awok yang selalu jadi tukang bancoh susu deme tengah2 malam........ Alhamdulillah le......anak2 punye pasei awok dulu...... lagi satu....awok selalu sebelom deme tido buatkan susu siap2.....senang koje....deme takde bangon tengah2 malam dah...

    ReplyDelete
  5. ibarat kata shin chan, " bayi boleh membawa hembusan kebahagiaan".

    ReplyDelete
  6. @encik sopi.....
    tau le shin chan ni idola mike.... sini pun mike terbawak2 jugak idola mike tu??.... heheheh

    @cik Dni....
    tq...tq..... ikot bapak die kot???....hehehehe

    ReplyDelete
  7. tu die lantoknyeeee..!! Udoh tampei balik mike ni yeop.. ghopenye udoh bedeghet n3 mike ni yak..baguih yeop..baguih... 3/4 haghi juge nunggu mike nih..

    ReplyDelete
  8. @Yop ASJ....
    awok tak sedo mase menaip tadi.....sedo2 udah ade 3 - 4 entri......

    ReplyDelete
  9. yeop,
    buka x leh guro2 dgn maknya.. usoh lelbih udoh.. baru 2 bulan kan.. tak abih pantang lagi tu.. kurang2 100 hari..

    ReplyDelete
  10. @Kakyong.....

    eerrrr...awok tak percaye dighi awok ni.....hehehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss