Musim Kendughi Kawen Bermule + Bersunat!


Gambo hiasan semate
Salam semue....
ghasenye (rasanya) semue udah tau yang cuti sekolah udah bermule......
dan bile musim cuti sekolah bermule niii....
ade 2 bende je yang jadi kebiasaan oghang (orang) kite....

Kendughi kawen (kenduri kahwin) dengan majelih (majlis) bersunat (bace : berkhatan)....
bile udah ade majelih2 (majlis2) macam ni......
tak payah le kome nak masak tengahaghi (tengahari) dah....
kome pegi je majelih2 (Majlis2) yang ade tu.....

ade yang sehaghi (sehari) dapat 2 - 3 jemputan sekaliguih (Sekaligus)......
mane yang lalu (bace : larat)......
kome pegi le semue......
kalo tak........ pegi yang majelih (majlis) yang dekat2 jeeee....

ok le kome selamat berpesta makan!!!

P/S: pade adik2 yang masuk jawi@bersunat@berkhatan kome buat macam biase jeee.......sakit sekejap jeee.....hehehe

6 Responses to "Musim Kendughi Kawen Bermule + Bersunat!"

  1. awok mmg nungguuu je ade majelih mcm ni...nak2 kendughi kawenn...rileks sikit takyah pk nak masakk...;p

    ReplyDelete
  2. teman pun nok motong siput anok teman ni yeop.. sibuk juge teman ni.. tekejo2 ke hospital pun ye sekaghang ni..

    ReplyDelete
  3. hujung minggu ni ade jemputan kat Lenggong.. best, tak yah masak...

    ReplyDelete
  4. Salam Yob, sonok kome gi makan kenduri yek? Teman jarang dpt jemputan sbb tak dok setempat. Betoi tu Ummi Hanie, gi kenduri, makan, balik rumoh. Esok gi lagi. Lama2 kolesterol!

    ReplyDelete
  5. @Yong Ummi Hanie....
    ajenye benooo......mase ni kite belasah makan cukop2...... hehehe...angkot semue pemili kite.....macma Yong acakap le....tak payah pening nak mikir ape nak dimasak....

    @cik Dni...
    haaa...kene ajak le majelih ni nanti...

    @KakYong....
    same le dengan awok....tapi awok bezenye dekat ghumah ni haaa....ade 3 majelih...... haghi Sabtu.....AHad 2 majelih.....uiiishhh....makin ke depan le peghot awok niii...

    @Kak Halima....
    uiiii memang sghonok kak Halima.....tak payah penin mikir ape nak masak...... kite angkot anak bini .....makan jeeeee........
    @Chor....
    oooo ye keee....memang bizi le mike. nak menguruihkan anak mike....takpele....dulu2 kite apok kite rai ....sekaghang kite pulak ghaikan anak kite...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss