Teater


Awok bukan le kaki teater.....
tapi tak bermaksud yang awok tak suke teater......
awok suke 'live perfomance' macam tu......
tapi tak suke bile mase yang meleghet (meleret) lame.....

teater yang peghonah (pernah) awok tengok dulu.....
Teater 'Ronggeng Rokiah' .....
dipentaihkan (dipentaskan) di Istana Budaya....
dengan 'lead actress' die si Safura....

awok tengok trend teater sekaghang (sekarang) ni....
deme suke beno buat teater muzikal.......
aje gemo deme menyanyi ye!?.....
kekadang teater yang dipentaihkan (dipentas) kan tu takde pun unsur2 mengajo.....

sekado (sekadar) nak berseghonok (berseronok) je......
ape salahnye.....kalo dekat tibi tak banyak ceghite (cerita) berbentuk keagamaan....
pendokong2 teater ni buat pulak teater yang berbentuk keagamaan...
dan tak payah beghat (berat) sangat isu nye pun.....

cukop kalo sekado basic keagamaan....
tapi dalam mase same dipentaihkan (dipentaskan) dengan teliti.....
perghhhh.......
awok teghingat (teringat) mase tibitige (tv3) tengah tayangkan ceghite (ceirta) Nurkasih.....

macam mane kesan die pade masyaghakat (masyarakat)......
tapi pendokong teater tak ambik peluang ni........
ajenye tengin....... peluang depan mate tak nak diambik.....
yang deme nampak.....teater mesti bentuk muzikal.....

nanti akan keluo teater 'Natrah'....
yang akan diaghahkan (diarahkan) oleh Erma Fatima.....
yang berkesempatan pegi tengok....pegi lee.....
tengok macam mane Islam Natrah dipertahankan.....

dan awok berhaghap (berharap) sangat le.....
dibanyakkan jugak teater yang berbentuk sejaghah (sejarah) yang 'betoi'....
dan bukan yang hanye 'beghat' (berat) ke satu pehak je.....
dan ade jugak 'roadshow' dibuat.....dan tak tumpu hanye di Istana Budaya semate......

P/S: Sesekali layan teater pun best jugak!!!...

0 Response to "Teater"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss