Pejam Celik...Pejam Celik


Haghi ni 10 November 2010.....
maknenye kome ade lagi 51 haghi (lagi) pade tahun 2010 nak tuneikan (tunaikan) azam kome.....
cepat kome....
sempat lagi tuu....

awok bukan le nak bercakap pasei (pasal) azam kome....
tapi nak ceghite (cerita) betape cepatnye mase berlalu....
dalam kite tak sedo kite udah pun sampei (sampai) ujong tahun 2010....
ghasenye (rasanya) baghu (baru) sangat kite masuk ke tahun 2010.....

macam tu le umor kite kome.....
kite sedo ke idak....
umor kite makin meningkat.....
dan yang bagoihnye........ kite tak bulih nak gostan balik.....

dah tercapei (tercapai) ke semue yang kome impikan???
dan setiap yang kite impikan akan ade pengorbanan yang mesti kite buat......
tak kighe (kira) le daghi (dari) segi mase ke......duit ke....... Pemili (famili) ke.....
tapi yang pasti akan ade pengorbanan yang kite 'terpakse' lakukan dalam mengejo impian kite tu.....

bile udah dikorbankan mase, duit, femili ato (atau) bende2 lain tu.....
pastikan kome caghi (cari) peluang ganti balik bende2 yang kome udah korbankan tu......
macam duit takde masalah ghasenye (rasanya)....
sebab makin lame kite makin ke ateh (atas)......
mase tu duit yang kite ade bulih kaber (cover) balik 'duit' yang kite terlepaih (terlepas) dulu....
kome paham ke maksud awok ni????

bab2 femili..... kome caghi (cari) peluang ghapatkan (rapatkan) hubungan kekeluargaan kome....
pandei2 kome le nak buat caghe (cara) mane pun.....
aseikan keluarge tak berpecah belah......
dan takde yang teghase (terasa)dengan pengorbanan yang kome buat dulu....

macam mane kome???? pejam celik...pejam celik.....kite makin tue kome.....

P/S: banyak lagi bende yang awok tak capei lagi ni........ bio lambat asei selamat....

11 Responses to "Pejam Celik...Pejam Celik"

  1. cepatnya... rasa baru jer naik gaji tahunan, ni nak naik gaji lagi... :P

    ReplyDelete
  2. @encik Sharinginfoz....
    itu yang pejam celik...pejam celik....tak sedo dah ujong taun...

    @cik eda~ejai....
    bukan rase je cik eda ejai....tapi memang udah tueee

    @cik sw33tdarling.com....
    uishhhh...... tang naik gaji tu yang seghonok tu....lupe teghuih le peant buat kojeeee

    ReplyDelete
  3. cepat betui masa berlalu..impian terkubur jua...huh

    ReplyDelete
  4. @one2paii....
    Innalillah....... kat mane kebumi nye???

    @cik Dni....
    tak lame dah tu....nanti dapat lee.....haebh kan dulu yang sekaghang niii...

    ReplyDelete
  5. teman cume maukan idup yg tenang dan bulih pulok membeghi manfaat pada oghang lain..

    ReplyDelete
  6. @Yop ASJ....
    Insyallah.....oghang membeghi kite meghase.....oghang berbudi kite berbahse......lebih kughang macamtu lee.....manfaat, syafaat, kelebihan bio semue ghase....

    ReplyDelete
  7. masa memang tak menunggu.. tp tu ler.. kdg2 bila xde duit payah juga, akan ade kaum kerabat yg tak sudi nak pandang walau sebelah mata..

    ReplyDelete
  8. @Kakyong....
    biase tu Kakyong......mae senang mengakule sedaghe.....bile udah susah.....takde sedaghee.....duniye...duniyeee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss