Haghi Senayan (Isnin)


Oghang (orang) putih sebut Monday....
Oghang (orang) Malaysia sebut Haghi (hari) Isnin....
Oghang (orang) Perak pulak sebut haghi (hari) Senayan....

tak kighe (kira) le ape bentok ato (atau) jenih (jenis) yang kome sebut....
haghi (hari) Senayan tetap jugak hadir......
kome memang tak bulih nak elak......

Ade satu penyakit yang selalu melande golongan pekerje bile datang haghi (hari) Isnin.....
penyakit 'Monday Blues'......
ato (atau) name lainnye penyakit 'maleh' (malas).....

agaknye sebab udah bercuti due haghi (hari)......
dan Isnin ni haghi pertame berkeghoje (berkerja).....
jadi maleh (malas) nya di tahap paling tinggi.....

nak mule buat keghoje (kerja) balik.....
nak habihkan keghoje(kerja)yang tertangguh.....
nak peghah (perah) otak balik ni....

itu yang buatkan kite makin maleh (malas) tu.....
tapi kome kene ingat....
takde haghi (hari) Isnin ni.....
takde le haghi (hari2) lain kome oooiii......

jadi macam mane kome maleh (malas) pun haghi (hari) senayan ni.....
kome buat le jugak keghoje (kerja) kome....
dan maleh (malas) tu jangan dilayan sangat....
makin dilayan.....bertambah maleh (malas) nyeee.....

P/S: ?????

5 Responses to "Haghi Senayan (Isnin)"

  1. Salam Yo D08~ Selamat hari senayan, jgn lemau2 deh~

    ReplyDelete
  2. ekekekekeke... tu blom lg kalo dpt cuti am aghi isnin @ jumaat, straight 3 aghi. lagi le malehh nk pi koje..

    ReplyDelete
  3. @Cik Dni....
    Insyallah....mane yang tertanggoh haghi ni setelkan....

    @Cik eMMe....
    selamat haghi senayan juge cik eMMe...same2 le kite jangan lemo yeee....

    @cik NuZul....
    uiiiissshhhh....hanibi....kalo ghope tu mike sambong lagi cuti haghi Selase......sampei Jumaat.......susah2 sangat.....beghenti keje jeee....hehehe

    ReplyDelete
  4. awok kalo boleh aghi2 nk cuti...;)

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss