Bos Lelaki vs Bos Peghempuan....


Awok selame berkeghoje (berkerja) ni.....
awok udah meghase (merasa) berkeghoje (berkerja) dengan 2 bos yang lain jantina.....
baik bos lelaki atopon (ataupun) bos peghempuan (perempuan) ade baik.......
ade jugak bughuknye (buruknya).....
tapi awok tak nak berceghite (bercerita) peghihei (perihal) bughuk (buruk) bos ni.....
kite ceghite (cerita) yang baik je ye kome.....

Bos no 1......
memule memang awok agak kekok....
dapat bos peghempuan (perempuan)
agaknye sebab sipat (sifat) seksis tu awok ade lagi kot (mase tu le....)
tapi lame2 awok dapat teghime (terima) berkeghoje (berkerja) dengan oghang (orang) peghempuan (Perempuan).....

walopon kekadang bos peghempuan ni agak angin......
tapi awok senang teghime (terima) tunjok ajor, pandangan atopon mase die maghah (marah).....
kalo die maghah (marah) pun....
disebabkan die seniyer (senior) dan berkeluarga.....
maghah (marah) nye lebih kepade maghah (marah seoghang (seorang) mak kepade anak die.....

Bos No 2.....
haaa....bos kedue awok bos Lelaki.....
tapi disebabkan perbezaan umor (umur) yang sikit....
awok dengan bos udah ghope (rupa) kawan baik.....
tapi 'kawan baik' takde le awok gune untuk mengampu bos......

bos awok yang ni takde banyak keghenah (kerenah) nye....
senang beno keghoje (kerja) dengan die.....
die pun jenih (jenis) yang sempoi ......
takde dakwe dakwi......
asei keghoje (kerja) siap ikot taim (time)......
dan ikot ape yang die ndak (hendak).....
kighe (kira) sukses le keghoje (kerja) tu....

awok takde masalah ndak keghoje (kerja) dengan mane2 bos....
letak je daghi (dari) mane2 jantina pun.....
asei (asal) awok senang keghoje (kerja) dengan die....
dia pun takde caghi (cari) masalah dengan awok.....
awok ok jeee.........

P/S: errr.....ade ke bos yang due jantina??? ....heheh

Nota Kaki 2 :
Perempuan.....kalo ikot oghang (orang) Perak...deme manggei oghang peghempuan ni oghang betine.....tapi kalo awok gune kat sini....kaso pulak.....

Nota Kaki 2: 'Seksis' ....nak tau ape maksud die.....k

lik dekat sini Awok Bukan Seksis

4 Responses to "Bos Lelaki vs Bos Peghempuan...."

  1. setakat dni kerja, memang bos pempuan angin semacam. huu

    ReplyDelete
  2. @Cik Dni....
    bos pompuan memang angin...tapi pengalaman awok ni....ok lagi le dapat koje dengan bos pompuan....ok je....

    ReplyDelete
  3. bos perempuan yg angin adalah:
    1. bos yg belum kahwin @ andalusia
    2. bos yg memang ade masalah keluarga, terutama dgn suami

    bos perempuan yg betimbangrasa, biasa :
    1. sudah lama berkeluarga & anak2 sudah sekolah @ masuk kolej (kira pangkat mak le)
    2. melalui perkahwinan yg bahagia & suami yg memahami

    ni le takat pemerhatian kakyong

    ReplyDelete
  4. dekat opis awok ni udah terbalik plak. ade 3 oghang boss, 1 laki 2 pempuan. yg pempuan tu 2-2 cool aje, bersikap penyayang. kalo maghah pun macam maghah kat anak. yg laki tu pulak macam zionis. takde ape bende nak dimaghoh, dicarinye pasey nak maghoh.

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss