Jalan-Jalan Deepavali - Pasar Kemboja

Huiiisssshhh.....
dapat jugakle awok bernapeh (bernafas).....
maap le kome.....
takde entri baghu (baru) selame ni......

bizi bebeno awok minggu2 kebelakangan ni....
dan ujong minggu le awok dapat cughi (curi) sikit mase awok....
dapat le berjalan2 dengan mem & anak2 awok.....
lege ghasenye (rasanya).....

dan haghi (hari) Jumaat yang lepaih (lepas)....
bersempena dengan haghi (hari) Deepavali....
mem awok mengajak awok ke Penang....
lagi awok suke.....bulih le jugak rilis tensyen (release tension).....

mem awok mengajak ke Permatang Tok Mahat.....
ato name glemernye Pasaq Kemboja (ikut loghat oghang sane)...
dan tempatnye pun tak jauh pun....
sebelah Parit Buntaq jee...... kkekekek....

dan sampei sane.....
memang bulih rilis tensyen (release tension)
tapi mem awok le yang dapat rilis....
ate mane idaknye.....
kome tengok gambo2 kat bawah ni....


tempat peberet Mem awok..



Tempat peberet Mem Awok jugakkk




awok pulak....
senang je......
awok lepak dekat kedei makan dekat sini....
pekene laksa.....maklomle sini spesyel dengan laksa.....

oh ye....
balik ceghite Paso Kemboja ni.....
die dapat namenye......
sebabnye mejoghiti (majoriti) yang berniage dekat sini oghang (orang) Kemboja.....
dan paso ni terletak di sepanjang jalan beso (besar)Permatang Tok Mahat.....
senang beno nak kesini....
rege (harga) baghang (barang) kat sini pun mughah2 (murah2) jugak....
siap kome bulih berniage le kalo beli se'bundle'.......

ape lagi kome..... (pade yang peghempuan (perempuan)
kome ajak hasben kome kesini.......

P/S: lupe nak kabo.... Pasar Kemboja ni ade haghi Senayan (Isnin) dengan Jumaat pagi je....

5 Responses to "Jalan-Jalan Deepavali - Pasar Kemboja"

  1. tak pernah sampai ke situ lagi...

    ReplyDelete
  2. salam yop hamboi kesian deme sibuk bebenor yer...apekan daya...hehehe..

    hahh..sebut je pasar kemboja awok dah agpk mesti kat Prmtg Tok Mahat nun..glemer pasar tu ...dan kat parit buntar ni pun byk kedai kain yg pemiliknye org kemboja...pandei deme ni brniaga...murah2 lak tu regenye..

    psstt..awok ni name je dok dekat sebelah parit buntor tp tak jejak2 lagi ke pasor tu ! ;p xde rezeki lg,asal nk pegi je x bukak ! hadoii..

    ReplyDelete
  3. @KakYong...
    kene terai pegi ni kakyong...... syurga dunie oghang pompuan ni kakyong....muntah monggek milih tudong dgn baju kakyong oiiii

    @Yong Ummi Hanie...
    mane ndak buat nye.....udah koje bwah oghang macam ni lee....kekadang koje yang tak masok akei pun kite jugak kene buat.....takpe leee...

    tapi memang betoi memang ghamei oghang kemboja berniage dekat area sini dengan Parit bUntar tu..... heghan mane pegi semue oghang Melayu kite???......

    sebabnye....Pasar Kemboja ni bukak haghi Isnin dengan Jumaat je....tu yang payah tuuu.....awok Jumaat depan ripit lagi kot...... sebabnye awok ambik cuti....adik ipor awok bertunang...

    ReplyDelete
  4. banyaknye baju2 :D
    bestnye kalo dapat sopim ehehe

    ReplyDelete
  5. memang best cik Dni...... rambang mate cik Dni kalo pegi kat sini...tak tau nak pilih mane...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss