Bile eksiden


Haghi (hari) Senayan (Isnin) minggu lepaih (lepas)....
awok terseghempak (terserempak) dengan satu eksiden yang pade awok walopon nampok teghok (teruk)....
tapi takde teghuk (teruk) mane pun.....

kalo kome tengok pade gambo kat ateh (atas) ni.....
memang gambo sebeno....
awok sempat snap sekeping je gambo eksiden ni....

awok pun tak tau macam mane le loghi (lori) 20 tayar ni (awok ghase le 20 tayar).....
bulih termasok dalam paghit (parit) beso kat Taman Meru, Ipoh ni......
naseb drebar loghi (lori) ni pun agak baik sebabnye loghi (lori) ni tinggi dan beso.....
die dikabokan cedeghe rengan (cedera) ringan) je....

dan naseb baek jugak le....
sebabnye mase haghi (hari) kejadian ni....
bukan haghi (hari) paso malam....
sebabnye kome paghit (parit) yang loghi (lori) ni masok....
sebenonye sebelah tapak paso malam Taman Meru/Taman Jati, Ipoh.....

tapi satu je yang awok bengangkan....
bile je berlakunye eksiden.....
yang melebih2nye ...yang ateh (atas) jalanghaye (jalanraya) ni....
sebok le nak menengok eksiden ni.....

sampei jem dibuat deme....
hampeh....bukannye deme nak menolong pun....
tapi saje gatei nak bagi sesak jalan je.....
udah2le ....

kome kalo terseghempak dengan eksiden ke hape.....
kalo kome tak tulong .....
kome jalan je le.....jangan bagi sesak jalan ye....
nanti kome pulak yang eksiden.....

7 Responses to "Bile eksiden"

  1. memang tak suka accident, anyway ada ke org suka???

    ReplyDelete
  2. betui tu yeop..ghameinye sesaje nok nengok je.. ce mintok tolong deme antor ke sepital.. ghamei yg nolak tu.. teman doh kene doh dulu..

    ReplyDelete
  3. haah yg menengoknya ramai smpai jem jalan dibuatnya, kt kl ni lagilah!

    ReplyDelete
  4. betoi tu..jangan kerana nk tengok eksiden.keta kita plak pi sodok keta depan..huhu

    ReplyDelete
  5. Betul tu, yg menyibuk lebih dr yg sibuk...

    ReplyDelete
  6. yang ramai2 tu termasukler kaki nombor tu...!hu hu...

    ReplyDelete
  7. warga Malaysia kan ke kebanyakannya prihatin..huhu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss