PRU makin dekat....

gambo ehsan daghi (dari) pakcik gugel

Assalamualaikum....
DUN Sarawak dah pun dibubo (dibubarkan) semalam......
dan kalo tak silap awok....
dalam mase 60 haghi (hari) pilihanghaye (pilihanraya) perlu diadekan....

lame tu kome....
macam2 bulih jadi....
sekaghang (Sekarang) ni SPR yang jadi penentu....
deme tetapkan taghikh (tarikh)....
player2 (parti2 politik) nanti le yang coghakkan (corakkan) kan gamenye nanti....

oghang (orang) kate politik Sarawak tak same dengan kat Semenanjung...
kekadang ape yang hangat dan paneh (panas) kat Semenanjung....
oghang (orang) Sarawak tak ambik pot pun.....

kalo kat Semenanjung.....
oghang (orang) akan mengundi parti yang jadi pilihan deme.....
tapi kat Sarawak.....jangan haghap (harap)......
kalo oghang (orang) tu deme kenei (kenal)....haghoih (harus) kot deme undi....

itu ceghite (cerita)kat Sarawak....
ceghite (cerita) kat Semenajung ni lain pulak....
macam2 dah ceghite (cerita) keluo...
ade yang baik ...dan ade yang bughok (buruk)....
tapi banyaknye bughok (buruk) le....
sedih awok dengo dan macenye (bacanya)....

dan banyak dah RM ditabo disane sini...
banyak janji digebang2kan pade pengundi....
banyak kate2 maneh (manis) diceghitekan (diceritakan)....

nampok beno le tande2 PRU udah dekat sangat dah ni....
tak sabo awok nak ngundi lagi ni......

P/S: udah lame tak menulih.... sesekali ceghite politik ringan dulu....

1 Response to "PRU makin dekat...."

  1. bila nak election je mcm2 citer keluar..ish ish

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss