Kesah Maknusiye 2 Alam

Jangan pulak ade yang tergode ye kome....

Kali ni awok nak berceghite (bercerita) pasei (pasal) golongan 2 alam pulak kali ni.....

Golongan 2 alam yang awok maksudkan ialah Maknyah atopon (ataupun) pondan....

macam yang kite semue tau.....

golongan deme ni selalu dipinggirkan dalam masyaghakat (masyarakat)....


tak percaye???

kome klik ke sini ---> kami anti lelaki Lembut UiTM Aww

tu awok tak letak lagi yang lenlain....

banyak sebenonye... awok percaye kepade sistem mendidik.....


maksod awok......

sekaghang (sekarang) ni kebiasaannye kalo ade opeghasi (operasi) deme kene tangkap....

abih kuat pun kene dakwe kat Mahkamah......

deme bayo dende......


atopon (ataupun) kene penjaghe (penjara) je......

keluo balik.... deme buat keje lame......


awok sokong tindakan yang dibuat JAWI (sayang artikel pasei ni awok tak jumpe).......

bile mane deme tughun (turun) ke loghong2 (lorong) gelap mencaghi (mencari) pondan......

bukan untok dibuking ye....

tapi JAWI ajak deme sertai keghusus (kursus).....

keghusus (kursus) ni spesel sikit....


sebabnye pondan2 ni akan diajo untok kembali jadi lelaki....

segale ektibiti bersipat lasak.....

sentohan daghi (dari) hati ke hati diteghapkan (diterapkan).....

walopon keghusus (kursus) ni baghu (baru) dibuat.....

tapi awok percaye.....


kalo kene caghe (cara) dan bimbingan yang deme dapat....

deme dapat kembali ke dalam masyaghakat (masyarakat)....

kite pulak jangan le teghuih (terus) sisihkan deme.....

deme bile tersisih tu le yang buat balik kegheje (kerja) lame tu.....


P/S: awok buat entri ni bile teghingat (teringat) balik liputan 999 di Jalan Yang Kalsom, Ipoh.... oghang (orang) Ipoh tau le ape yang ade kat sini......

7 Responses to "Kesah Maknusiye 2 Alam"

  1. Sory laghi tajuk. Mee Sizling tu teman mkn kat JUSCO ipoh masa balk kpg baghu2 ni...

    ReplyDelete
  2. kene bg kesedaran kat golongan ini
    kesedaran dan motivasi..guna psikologi..

    ReplyDelete
  3. setuju sgt tindkan jawi tuu..hrp dorg kembali ke pangkal jalan..

    ReplyDelete
  4. malu laa....tapi, nak wat cenne dah dowang nih, lebih ke arah dua alam...huhuuu....

    ReplyDelete
  5. tp deme ni mmng semulajadi ke?ada yg memang semulajadi kan?ghasenya sebab kecacatan hormon..tp deme ni lebih2 pulok ambik kesempatan nk carik duet cara kotor..ishhh..nauzubillah

    ReplyDelete
  6. mak aih, lagi lawa dari perempuan ori..

    naluri buatan, fizikal buatan, asalan dah hilang, lalu hilang identiti~
    kena lentur betul-betul naa...

    rajin buat sinonim.. :)

    ReplyDelete
  7. sy zaman sek rend dulu ada kawan sekelas lelaki y lembut.. tapi bukan dibuat2 , ..hehhee.. xD

    y buat2 tu..entahlaa.. -,-

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss