Umur Maksimum di Malaysia


Hmmm.....
awok terlupe kat mane awok bace artikel ni.....
ceghitenye (ceritanya) macam ni....

kado (kadar) umur maksimum di Malaysia...
average untok lelaki sehingge 71 tahun....
sementaghe (sementara) pompuan pulak sampei ke umor 76 tahun....

secaghe (secara) tak langsong ini tunjukkan yang kaum lelaki kat Malaysia ni cepat beno matinye daghi (dari) oghang (orang) pompuan....
ate apeke penyebabnye yang membuatkan kite ni (kaum Adam) cepat beno matinye.....

salah satu yang utame....
dikatekan kite ni tak gheti (reti) nak jage pemakanan kite....
kite pakei bedei (bedal) je sume makanan....

selain tu....
tekanan kegheje (kerja) jugak yang sebabkan umor kite makin pendek.....
maklomle....kegheje (kerja) sepaghoh (separuh) mati......

jadinye kome....
yang ghase (rasa) dighi (diri) kome tu lelaki....
cepat2 le bertobat.....
tak lame sebenonye kite di duniye ni....

P/S: mati itu pasti....cumenye kite tak tau bile je......

8 Responses to "Umur Maksimum di Malaysia"

  1. org laki ramai yg isap rokok kot..

    ReplyDelete
  2. setuju bab laki tak mkn men bedal jer.mmg tak jg makan lgsung..lg satu lupa nk masukkan..laki suka smoking,tu cpt mati.hehe..

    ReplyDelete
  3. nti ramaila pmpuan jd janda di usia yg lanjut

    ReplyDelete
  4. perempuan pjg sikit usianya ye..huhu

    mekasih yop sebab ingatkan tentang mati..setiap kita pasti akan merasainya

    ReplyDelete
  5. astaqfirullahalazim...
    huhu...trima kasih ingtkan ana pasal mati...

    ReplyDelete
  6. Ada yg kata perempuan umur nya lebih sbb dia dpt meluahkan perasaan i.e : bebel bebel bebel.
    Dan lelaki plak kurang sket umurnya sbb jadi tpt meluahkan perasaan tu dan terpaksa dgr bebel bebel bebel suma tu. ngeeeee :D

    ReplyDelete
  7. Semoga kita dapat memanfaatkan umur kita

    ReplyDelete
  8. umo maksimum bukan ke lagi kurang?kalo x silap dalam 60-an..minggu ni ngan minggu lepaih je dengo 2 kematian junior, muda2 lagi.bila baca belog arwah, memang sedih dan sebak, terasa kematian semakin dekat ni.moga Allah mengampuni dosa-dosa kita dan memudahkan urusan kita

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss