Rege (harga) sekor Ayam


gambo ehsan pakcik gugel lagi

Semalam awok berkesempatan ke Paso Malam Taman Meru (kat Ipoh le ni)....
sebelom ujan lebat, dan peniage paso malam tu nak cabot....
awok sempat le beli seko ayam.....
timbang punye timbang......

sekor tu rege (harga) die RM14.50...
awok ambik tak beghape (berapa) beso......
dan tak beghape (berapa) kecik ....
disebabkan nak kejo mase ...sebelom ujan lebat....

awok pon ok je le.....
lepaih tu (lepas tu) le baghu (baru) awok terpikir....
mak aiiii......mahei nye (mahalnya)...
itu baghu rege (baru harga) sekor ayam tu.....

tak campo baghang (barang) lain....
kalo baghang (barang) lain lagi tuuu....
jenoh leee......
pade yang makan gaji macam awok ni.....
memang teghase (terasa) leee....

tapi bagoih (bagus) jugak peniaga tu....
die menyahot seghuan (seruan) kerajaan....
nak mencapei Negare Berpendapatan Tinggi...
makenye....kene le bagi rege (harga) baghang (barang) naik dulu....

baghu (baru) le same tarap dengan negare maju kan???? kan??? kan???
tak terpikir awok selame ni....
memang memandang ke depan betoi le pemimpin neghare (negara) yang awok chentaaaaiiiii ni...
cayaalllaaaaa

10 Responses to "Rege (harga) sekor Ayam"

  1. Salam Yob Shahril, akak jarang beli sekor, beli yg dah berkerat2 atau beli yg berpeket2, tengok rega atau portion yg perlu, bayor. Akak pengguna yg tak bagus, jarang banding rega sbb beli utk makan sorang, main tibai jer. Yob tak buleh bela ayam ke kat rumoh? Nampak cam rumoh Yob ada space. Takder masa ye Yob nak layan ayam-mayam ni!

    ReplyDelete
  2. dulu baik2 ada harga kawalan dibuangnya pas tu ikut suka hati diaorang le naikkan harga, ada ke patut yang bagi alasan tsunami kat jepun

    ReplyDelete
  3. kalo dkt nk ghaye lagi le terok naik regenye.. nmpk gayenye mkn rendang ikan bilis le thun nih.........;)

    ReplyDelete
  4. nmpk gaya xmakan ayam lah pasnii..huhu

    ReplyDelete
  5. mmg mahei skrng
    teman mkn kat cafe fakulti klu xde rm5 x bole mkn
    teman udah ler student je,jenuh kopak poket hari2 cenggitu.
    ate nk buat cmne kene la jugak makan

    ReplyDelete
  6. tu yg teman pun bt entry ayam~ popular la ayam yer yoeb....yg menaik kan darah tu tsunami di jadikan alasan...ingat ape kite ni bengap sgt kot...geram teman ni....nak mogok tak bulih laaa...anak2 nak mkn ayam...habeh tu cam ner...para somi la yg kena tojang lelaju carik duit~ kome orang perak yer....seronok teman jumpe orang kg~hee

    ReplyDelete
  7. tp rasanya kalau TK yg pelihara ayam, mau modal berkali2 ganda nk tunggu ia sebesor itu..
    hehe..

    xdok pilihan sebenornya, beli daging ke..
    ikan ke.. harga cecoh puluh2 jugok.. makan nasik takdok lauk tak idup le gamaknya TK ni..
    kan? kan? kan?
    ke guane?

    ReplyDelete
  8. uwaaaaaaaaa
    kena makan ikan la pasni

    ReplyDelete
  9. saya tak pernah nak banding harga.. kadang2 tak tau pun harga pasaran, bila balik umah, kira2 duit baru tau, betapa mahalnya harga barang sekarang,..

    ReplyDelete
  10. Mungkin boleh lebihkan budget utk makan dan kurang budget yg kureng perlu spt pakaian dan perabot dan lain2 aksosseri ...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss