Semue oghang (orang) tau....
Jename deme ni beso.....
malahan makin terkenei (terkenal) bilemane dipunyai pulak oleh Axiata Group.....
tapi makin beso deme ni....
makin tengin pulak awok nengokkan (tengokkan) serbis (servis) deme ni....
makin ntah hape2 serbis deme.....
ceghitenye (ceritanya) macam ni.....
awok baghu (baru) rejister line broadband Celcom ni bulan Januari lepaih (lepas)...
selame ni gune broadband Maxis adik awok......
dan disebabkan zaman teknoloji ni....
awok nak deme anto (hantar) bil caghe (cara) online je.....
ghupenye (rupanya) bukanle deme anto bil caghe (cara) online pun....
kite masih kene pegi website deme nengok kat sane.....
takpe le lagi...awok paham lee....
okle...
masok bulan pertame awok gune.....
kompem le awok nak check bil awok.....
cantekknye ....awok udah rejister online....
tapi tak bulih pulak masok web deme......
kalo kat ghumah (rumah) tu awok paham le...
mungkin line tak ok......
tapi bile kat opis pun same.....
maknenye memang deme ni tengin....
takpe...takpe.....
sudahnye awok dpat reminder kat email ngatekan (katakan) awok ade bil kene bayo.....
takpe.......awok pegi bayo kat Celcom Centre kat Greentown Business Centre (kat Ipoh le ni)......
disebabkan mase rejister dulu awok udah bayo lebih daghi (dari) sepatotnye....
awok kene le bayo RM42.90 je......
ok le tu kan......
awok bayo le RM50.00....
kighe (kira) bil yang tu dah setel le.....
masok bulan 3 ni.....
awok dapat lagi bil baghu (baru) ...betoi le kighenye (kiranya) tu.....
tetiap bulan dapat bil.....
yang awok hanginkan....
udahle login awok tak bulih2......
bile udah bulih.....
bulih pulak bil online awok kene bayo RM113.60...
Bil baghu (baru) RM70.70 campo RM42.90 bil sebelom ni....
amboiii...amboiiii...makin kaye le Celcom macam ni....
disebabkan awok tak pueh (puas) hati....
awok kol (call) Celcom Callcentre.....
ghupe2nye (rupa2nya).....
deme tak berupdate bil awok pun....
hampeh.......yang patot awok bayo cume RM63.60 je......
ishhh....ishhh....kegheje (kerja) macam sipot deme ni.....
disebabkan yang teleponis tu kabo percakapan awok engan die dighakam (dirakam)...
make awok bagi cadangan pade deme.....
make sure.....tetiap bulan bil pelanggan di update....baghu (baru) anto reminder kat pelanggan....
kalo sebab tak cukop staff ...kome sughoh si Dato Razali CEO Celcom yang glemer tu tulong updatekan......hampehhh.....
deme kene rajin2 chek sokmo...
ReplyDeletekalu deme dekat ngan celcom centre pegi sokmo...
kawang pom penoh kene mcm deme, awal2 pakai Beruk beng nih.... tapi skang stabil skit...
yg penting deme kene gi centre utk pembatalan bil yg dipos ker rumah...
(dia charge rm3)...
deme dah online kan bil, xpayah lagih by pos...rugi...
deme kene manually buat cacellation tuh.. kalu tak ,nnt akan ade bil sampai umah.. even mase register dulu,dah declare xnak postage bil..
Ajer nyer ye Yob.. line Bband Celcom yg lembap lagi la geramm.
ReplyDeleteSaya blum register yg online nyer. Maleh ah. Bio kan deme nganto bil. Tp tu lah. Kena caj duit kertas pulak. Nenati nak pegi jugak register.
Saya nunggu nak pindah umah baru je ni. Trus terminate and amik Unifi je.
bawak bertenang yob...deme ni kalau diikutkan marah, boleh naik darah tinggi nnt..
ReplyDeletebagus la yob punye reminder tu..harap ada tindakan..
kadang2 mmg tak paham dgn billing system deme ni kan? kita yg confuse.
ReplyDeletetuan rumah teman en ejai pon kene juge dulu.. naseb baik dapat staf pakej.. kalo idak mmg tak siyo.. mmg kene selalu menelipon deme.. komplen aje.. kalo idak kang deme tak tau.. sabo ye yeop..
ReplyDeletegeram ngan celcom suka nelan kredit dni skang uwaaaa
ReplyDelete