Hikayat Merong Mahawangsa - Rasional nya???


Kalo kome tengok pade poster pilem ni....
memang gah.....
ditambah dengan ayor tangan Kru Studios yang hebat....
deme ni gemo bermain dengan kesan khas.......
efek2 komputer yang dasat ni memang deme punye mainan je KRU ni...

Kalo ikot pade tajoknye......
Hikayat Merong Mahawangsa....
ade kene mengene dengan sejaghah (sejarah) negeri Kedah....

ngape awok tanye ape rasionalnye filem ni???
bukan awok kate pilem ni....
awok cume skeptikal (sesekali gune bahase bombastik) dengan pemilihan Stephen Rahman Hughes jadi pelakon utame pilem ni.....

ape resyenelnye die jadi hero kesah sejaghah (sejarah) Melayu (awok ikot tajuk pilem ni dalam bahasa Inggeris The Malay Chronicles)....
kalo setakat die ade daghah (darah) Melayu ....
tapi takde langsong dah sipat2 melayu tu pade die.....

malah.....
Bahasa Melayu pun die tak gheti (reti)......
ape takde lagi ke pelakon Malaysia yang bulih pegang watak utame ni????
sampei kite kene ambik Pelakon Bombay Musical daghi (dari) England ni????
ape udah takde lagi pelakon Malaysia yang bulih bawak watak yang bulih beghaksi (beraksi) macam die????

kalo sebab kate nak pasarkan pilem ni ke luo negare......
dan ceghite (cerita) ni gune Bahase Inggeris.....
awok ghase (rasa) ade pelakon Malaysia yang bulih pegang watak ni....

entahle.....
nak cakap banyak pun tak bulih....
pilem udah siap....
tunggu nak tayang je.......
jadinye kite tunggu , tengok lepaih (lepas) tu komen.....

6 Responses to "Hikayat Merong Mahawangsa - Rasional nya???"

  1. nak komen jgk ni.. ermm..rasenye remy ishak lg sesuai kot sbb die mmg berwajah lelaki melayu tulen! hensem apeee :)

    *sbb sy minat remy ishak, haha :P

    ReplyDelete
  2. aah kan..ape keheinya ngambik si stephen ni ntah..kan ke lagi pio (pure) kalo ambik je pelakon melayu.ghamei lagi

    ReplyDelete
  3. maybe badan dia sasa n gagah , takde kat pelakon lelaki lain, hahahha!

    ReplyDelete
  4. kalo mamat khalid jd hero mesti sonok kan yeop.. gelak aje dalam panggong.. tapi kalo khalid jamlus pon best juge.. hehehhe.. =D

    ReplyDelete
  5. kalo nak kira, mmg ler asal usul die m'sia juga..tp yer la..tak de muka melayu pun!

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss