Baghu Sehaghi (Baru Sehari)

Alhamdulillah...
udah selesei sehaghi (sehari) kite berpose.....
dan awei2 (awal2) pose ni .......
memang mengugat Iman kite....
ditambah dengan cuace yang agak paneh (panas)....

ape yang awok seghonok (seronok) awei2 (awal2) pose ni...
Pasar Ramadan (PARAM) agak penoh....
sampei kite ndak membeli pun payah.....
mase ni jugak le kite jadi ghambang (rambang) mate....
kalo bulih semue kite ndak beli....

awok tak terkecuali jugak semalam...
hajat di hati mule nye ndak beli sejenih due je lauk ato koi (kuih)....
tapi terbeli jugak lebih....
Sahur tadi le baghu (baru) awok dapat habehkan....
naseb baek...kalo tak membazir jee....

tambah2 awok seghonok (seronok) lagi.....
bile sampei waktu semayang teghawih (terawih)....
tu diaaa......
penoh sampei 6 - 7 saf tu......
maklomle awei (awal) Ramadan....
tapi dalam2 penoh tu....
sampei je rakaat ke 8....soh (berkurang) jugak le jemaah2 yang ade.......

haghi (hari) ni kite tengok lagi....
macam mane gelagat manusie berpose ye!!....

8 Responses to "Baghu Sehaghi (Baru Sehari)"

  1. yey! tak pegi lagi PaRam. Yey! suka.. takyah nak peluh2 tiak berebut kat PaRam tu. Hihihi

    ReplyDelete
  2. semoga ramadhan kali ini lebih bermakna :)

    ReplyDelete
  3. pelik tengok org berbelanja di PARAM

    dorang beli @ dorang borong ? :D

    ReplyDelete
  4. hihi nasib cuaca kat tempat sy xpanas ;)

    ReplyDelete
  5. Amy x ke paran lagi so tak tau situasi di param sini cam ner..

    ReplyDelete
  6. semalam tka gi param, hr ni tak tau la lagi :p. tp kami kalo pegi mmg sepakat siap2, kuih RM 2 saja..then cari lauk ikut kesesuaian..cuma en.suami tu kena selalu diingatkan..asyik nak turut kehendak anak yg macam2..:)

    ReplyDelete
  7. kami pon gi param gak..sampe rumah pon dah lewat..param jer lah tempat nye.. beli 2 3 jenis udah ler..
    makan nye pon tak ramai..

    ReplyDelete
  8. nak pergi param tp tak larat. nak cari kueh yg sepesel2 je..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss