Tahun Melawat Perak 2012


Insyallah...
kalo takde aghei (aral) melintang pukang...
hujong tahun ni bakei (bakal) dilancarkan...
Tahun Melawat Perak 2012...

ghasenye (rasanya) udah lame Perak tak buat bende2 macam ni....
leh (last) dulu Tahun Melawat Perak 2000..... uiii...udah 12 tahun lepaih (lepas) tu....
awok tak sabo ndak tengok ape agensi2 pelancongan yang ade kat Perak....
tak kighe (kira) le jenih (jenis) inbound ke....outbound ke...
ape yang deme dapat sumbangkan pade Tahun Melawat Perak 2012 ni nanti...

sayang betoi awok ghase (rasa)....
sebabnye kedudokan Perak di antaghe (antara) Selangor dengan Pulau Pinang...
2 negeri tu maju....tapi Perak??
kat mane kedudokan Perak ye???...

sekaghang (sekarang) ni Perak sekadar laluan oghang (orang) ndak ke utaghe (utara) je...
dah ade hiway lagi le oghang (orang) tak beghape (berapa) ndak masok...
tambah2 pulak udah ade laluan teghoih (terus) daghi (dari) Kolumpo stret ke Tol Juru...
udah tak payah beghenti (berhenti) kat Jelapang lagi dah....

yang ghamei (ramai) ke Ipoh@Perak pun disebabkan kampong kat situ je...
kalo setakat ndak bercuti saje2 je......
banyak lagi tempat lain yang deme bulih pegi...
yang lagi hebat awok ghase (rasa)....

satu masalah lagi yang awok nampok....
agensi2 pelancongan kat Perak ni lebih suke promotekan tempat2 pelancongan yang kat luo (luar)...
sedangkan Perak banyak bende yang ndak ditunjokkan pade oghang (orang)....
sayang betoiiiii!!!!!!!

P/S: errr...salahke awok promote negeri awok sendighi (sendiri)???
kali ni kite sembang caghe (cara) Umum je.....nanti awok nak setat (start) balik entri2 pelancongan ikot daeghah (daerah) yang udah lame awok tak buat tu....

6 Responses to "Tahun Melawat Perak 2012"

  1. walo pon teman lahir di kolompo.tapi teman duduk perak..bangge rasenyer...lagi tempat teman ni tak tahu mcm mane nak cakap...daerah batang padang...sempadan selangor..nak ke KL dekat,cameron dekat...hehe

    ReplyDelete
  2. x slh..hehe..bgs ni promote2..
    org ley lbh tahu ttg negeri tue lg.

    btw, pernah pegi tjg malim je..hihi ~

    ReplyDelete
  3. dusun bay kat tg malim..hehehehe..nanti eka post kan eh pasal situ

    ReplyDelete
  4. stuju.. perak mmg banyak tempat best.. hehhehe..

    ReplyDelete
  5. betui2...udah ler umah kami mmg tengah h.way..makanya BSP - Changkat Jering. Tapinya..bila dah memanjang hewey tak nyempat pula nak nengok2 daerah lain..

    ReplyDelete
  6. @Cik Eka....
    bagoih....bagoih...semangat macma ni le yang kite ndak..... mike tu yong...kalo udah dok Teluk Intan....ghamei jawe...banjo kat sane..... tak kesah le...janji Perak kan???

    @cik echaRierie...
    itu le tujuan awok....nak bagitau kat oghang.....

    @cik Eka...
    awok mesti kene sampei kat tempat tu......

    @cik eda_ej...
    memang banyak tapi tak diexplore lagi je...

    @MamaYatie....
    itu le paseinye....hiway ni ade bagoih...dan tak bagoihnye...bagoihnye perjalanan kite jadi pendek....tapi kite memang tak jelajah le tempat oghang.....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss