Pose bukan alasan Maleh!!

Bulan Pose ni bulan yang penuh dengan barakah....
bulan ni jugak le peluang kite nak ngumpoi (mengumpul) pahala sebanyak yang bulih....
penat tu biase le.....
udah kite tak makan dan minum.....

tapi itu bukan alasan untok kite jadi maleh (malas).....
bukan jugak alasan untok melengah2kan koje....
bukan jugak alasan untok memanjekan sangat dighi (diri) kite ni.....

baghu (baru) le sebulan kite tak makan & minum haghi (hari) siangnye....
selame ni Allah bagi kite 11 bulan makan & minum siang haghi (hari)...
idak pulak kite komplen ye???....

sedangkan Nabi Muhammad SAW pun pegi berpeghang (berperang) mase bulan Ramadan ni....
kite ni baghu (baru) sikit je dugaan ni.....
takde beghat (berat) mane macam oghang2 (orang2) dulu.....

jadinye lekaih (lekas) le kome....
ambik peluang yang ade ni...
tambah2 kan pahale yang ade....
tutop balik lompong2 yang ade....

Moh kiteeeeeeeeeeee

P/S: Pesanan khedmat Masyarakat daghi (dari) D_08 untok semue dan dighi sendighi (diri sendiri)....

8 Responses to "Pose bukan alasan Maleh!!"

  1. Patot buat skrip gantikan eklan tv8 tu le D kekekekekek

    ReplyDelete
  2. setuju!ari2 da makan..sekali sekala cuti dr makan la pulak kan..:))

    ReplyDelete
  3. assalam...

    sy folow blog nie...

    yea setuju gn entry nie...ihihii

    owg utaqa ka D_08??

    ReplyDelete
  4. salam Yeop ,

    utk org brbadan dua mcm teman ni mmg haruss ler letih manjang..tapi bukan bererti maleh ... apa yg terdaya teman buat ler .. ;)

    slmt berpuasa ye yeop

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss