Pos Insuran Raya oleh Pos Malaysia Berhad



Awok baghu2 (baru) ni terdengo kat radio.....
pasei (pasal) Pos Insuran Raya ni...
tapi awok masih tak klier lagi ape sebenonye Pos Insuran Raya...
yang diperkenalkan oleh Pos Malaysia Berhad ni...
jadinye awok pegi le ke website deme Pos Malaysia

dan bende kat bawah ni le yang keluo....
kighe (kira) menaghek (menarik) jugak le Pos Insuran Raya ni...
bukan ape.... kite tak tau bile kemalangan bulih berlaku kan???
dengan Pos Insuran Raya ni...
deme kaber kite selame 15 haghi (hari) semase musim peghayaan (perayaan) ni...
ok le tu...

3 haghi (hari) sebelom ghaye (raya)...
2 haghi (hari) ghaye (raya)...
10 haghi (hari) lepaih (lepas) haghi ghaye (Hari raya).....

pade yang memang udah ade insurans nyawe tu takde masalah la kan...
tapi pade yang tak insurans tu...
awok cadangkan kome ambik Pos Insuran Raya...
bagoih (bagus) ni....


POS INSURANS RAYA

POS Insurans Raya adalah satu skim perlindungan kemalangan diri yang khas dan hanya boleh didapati di semua cawangan Pos Malaysia. Secara umumnya, sebahagian besar rakyat Malaysia akan pulang ke kampung pada musim perayaan. Kemalangan kerap berlaku di musim perayaan dan inilah masanya di mana perlindungan insurans yang lebih tinggi amat diperlukan.
Sebagai sebuah entiti korporat yang prihatin, Pos Malaysia dengan kerjasama MAA, telah memperkenalkan satu skim insurans kemalangan diri yang mampu dimiliki oleh SETIAP pelanggan Pos yang dihargai. Dengan bayaran serendah RM6*, anda akan dilindungi 24 jam sehari, terhadap semua jenis kemalangan sepanjang masa perlindungan di Hari Raya ini.

Masa perlindungan akan bermula 3 hari sebelum, 2 hari semasa Hari Raya dan 10 hari selepas Hari Raya (keseluruhan 15 hari). Tiada perlindungan lain yang lebih menarik dan mampu dimiliki pada musim Raya ini.


No Manfaat Pelan Individu (RM) **Pelan Keluarga (RM)
1 Kematian Kemalangan 20,000 20,000 / Orang yang diinsuranskan (mak.100,000)
2 Kehilangan Upaya Kekal 20,000 20,000 / Orang yang diinsuranskan (mak.100,000)
3 Kehilangan Dokumen (akibat ragut) 100 100 / Orang yang diinsuranskan (mak. 500)
4 Pendapatan Hospital Harian (mak. 30 hari) 30 30
5 Jumlah perlu dibayar 6 20


* Berdasarkan kepada Pelan Individu
** Pelan Keluarga melindungi pasangan sah dan anak-anak termasuk anak angkat yang sah.


Nota: i) Lingkungan Perlindungan: Di dalam Malaysia sahaja.
ii) Terhad kepada 2 polisi untuk setiap individu atau keluarga.
iii) Pelanggan hendaklah mengisi nama, No K/P, no. telefon, pelan yang dipilih dan jumlah premium pada Borang Pos Akaun 39 yang boleh didapati di semua kaunter Pos Malaysia.

MAA adalah penanggung insurans untuk skim POS Insurans Raya ini. Sekiranya berlaku tuntutan, anda boleh menghubungi cawangan MAA Assurance atau pusat khidmat pelanggan di 1-300-888-622.



5 Responses to "Pos Insuran Raya oleh Pos Malaysia Berhad"

  1. Insurans raya tu, menarik!

    Pst: ade ecard utk kamu yop! ekad je la, tu je yg yong mampu, hehehhe...

    ReplyDelete
  2. oh macam tu rupanya pos insurans raya....yang bab kehilangan dokument akibat ragut tu elok sangat...banyak kali dah dengar kes ragut ni...raya-raya ni lagi besar potensi ragut ni...

    ReplyDelete
  3. bagus la mende ni.. buleh la diusulkan kat mr ejai.. hehhheh.. time kaseh yeop sbb sudi bekongsi berite baik ni.. hehhehe..

    ReplyDelete
  4. baru jer beli kejap tadi..
    utk individu RM8
    utk family RM25 (awok amik hak ni)
    cover period : 15/8-15/9 (24jam)
    bwk i/c & bg no hp jer yeop
    mudoh benor...
    berbaloi2..
    pi beli lekas..

    ReplyDelete
  5. SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfItRi...

    semoga raya kali imi membawa seribu keceriaan

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss