Nak Tuleh (Tulis) Ape???

biase.......pakcik gugel yang bagi....


Aaaa....cakap....cakap....
aku suruh cakap la setan!!!

Kome ingat dialog Ahmad Nisfu dengan P.Ramlee dalam ceghite Seniman Bujang Lapok???
situasi tu bile P.Ramlee tak tau nak cakap ape....
walopon die ndak berlakon.....

tapi sebenonye bukan itu yang awok ndak ceghite (cerita) kan...
tapi situasi nye hampir same....

macam ni...

Kome ade blog.......
tapi kome tak tau ape bende yang ndak ditulehkan (dituliskan).....
kene pulak kome jenih (jenis) yang ghiso (risau) ape pandangan oghang (orang) pade penulisan kome tu.....
takot nanti oghang (orang) komen lebih2....
atopon takot nanti oghang (orang) tak suke ndak bace blog kite....

ape kome ndak buat???
pilihan yang kome ade.....
teghuih (terus) menuleh (menulis) atopon bio kan blog kome tak berapdet???
kome pulak jenih yang maleh (malas) ndak pikir banyak2....
dan kalo bulih ndak menuleh (menulis) entri yang ringan2 je....

ade pulak yang terlalu banyak idea.....
tapi tak tau mane dulu ndak didulukan.....
kaghang (karang) tuleh entri yang tak ikot situasi ato keadaan semasa pulak....
takde yang ndak bace....
maklomle....
dekat blog masing2 udah lekat eklan.....
takde oghang (orang) bace....
maknenye takde le inkam kome.....

jadinye ape yang ndak dituleh????

P/S: awok senang je.....tuleh je ape yang terlinteh (terlintas) kat kepale otak kome... tapi jangan le sampei tersyok sendighi (sendiri) ye!..... jadinye teghuihkan (teruskan) menuleh (menulis).....

3 Responses to "Nak Tuleh (Tulis) Ape???"

  1. selagi ada benda nak diceritakan tu kira ok ler tu

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum
    Sebenornye yob, idea yang nok disampeikan tak perlu berpuntei2, berghambei2, bergheijeih2. `Sometimes little is much` kate oghang leghah teman, leghah Copenhagen mike tu entah le. Deme manggeinye `paradox`, bunyinye pelik tapi itule kenyataan.
    Iyo sikit, tak ngape aseikan ada mesej. Tapi nok dikabokan, ate ngape mike kughang berbaleih komen, waimma itu sebenornye kite berblog cumenye berceghatuk dialam maye masing2.

    ReplyDelete
  3. Memangpon.. nape miker ni ajengan maleh nak riplai komen2 kume nie?

    - Jantan musykil -
    http://kutubkhanahku.blogspot.com

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss