Tutop Aurat ...Bukan Balot Aurat....

Macam biase....gambo ehsan gugel...


Awok suke nengok oghang (orang) pompuan pakei Jubah ato (atau) name lainye Abaya (betoi ke tu??)
nampok beno maneh nye.....
kene pulak kalo jenih pakei (pakai) tudong yang laboh sikit...
memang awok suke le....

tapi sekaghang (sekarang) ni awok peghatikan (perhatikan)....
Jubah ato abaya ni udah terlalu mengikot pesyen...
bukan lagi sebab kepentingan ndak tutop aurat....
tapi lebih pade nak balot aurat je....

maksod awok....
Jubah yang banyak dijuei sekaghang (sekarang) ni...
banyak beno le jenih yang ikot badan...
tu tak campo lagi dengan yang gune kain nipeh (nipis)....
kan dah laghi (lari) tujuan asei (asal) berJubah ni kan???

awok bukan le meghungot (merungut)....
cume nye awok kesian pade si pemakei tu...
udah cantek berjubah....tutop semue....
sekali tak cukop syarat....
tak pasei2 je undang dose pade yang makei (pakai) dan jugak pade yang nengok (tengok)....

P/S: satu lagi khedmat pesanan untok masyarakat dan jugak dighi sendighi (diri sendiri).....

13 Responses to "Tutop Aurat ...Bukan Balot Aurat...."

  1. betoi ler yob..dah terlampau dikomersilkan pulok sampe kita nok mencari yg biase idok ada lg dah..

    ReplyDelete
  2. para muslimah kena pandai pilih mana yang sesuai untuk dirinya..jika ada yg menegur pakaian tak sesuai,jgn kecil hati dan ambil sebagai tegurn membina..tegurn tanda ada yg syg dan peduli

    ReplyDelete
  3. betul .. jubah/abaya banyak dibuat ikut bentuk badan.. ada cutting..

    ReplyDelete
  4. ak ah... stail tudung pun dah mcm2... sampai lilit 7 8 round kat kepala pun ada..

    huhuhu

    ReplyDelete
  5. ak ah... stail tudung pun dah mcm2... sampai lilit 7 8 round kat kepala pun ada..

    huhuhu

    ReplyDelete
  6. pd pandangan awok yg ikut bdn tu bukan jubah tp lebeh kpd maxi= dress. saje dikomersialkan jd jubah..hu3

    ReplyDelete
  7. bulan pose ghamei yg makei juboh..tp yg mcm mike labun kan tu la yeop.. terpandang2 juge la sesikit hihihi..

    ReplyDelete
  8. semakin canggih dunia semakin canggih juga pemakaian,aurat tak lagi ditutup dengan sempurna tapi dibalut dengan sevalutnya

    ReplyDelete
  9. batui yeop.. kakyong sokong..
    rasanya skrg ni byk yg melebihkan fesyen...

    ReplyDelete
  10. adei...bebelit lidah loghat perak..hahah

    ReplyDelete
  11. adapun fesyen hana tajima (kalau tak silap) terbaru ni menarik juga...

    tengok kesesuaian :)

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss