Jubli Emas 50 Tahun Zoo Taiping




Diam tak diam...
ghupe2 (rupa2) nye Zoo Taiping udah berghumo (berumur) 50 tahun dah ye???
kejap je mase berlalu....

selaku Zoo pertame yang dibuke di Malaya pade tahun 1961 (Malaya sebab Malaysia hanye wujud pade 1963).....
dan satu2 nye Zoo yang terletak di sebelah utaghe (utara) Malaysia....
menjadikan Zoo Taiping antaghe (antara) taghikan (tarikan) oghang (orang) ke Bandar Taiping....
selain daghi (dari) kawasan Zoo Taiping yang berdekatan dengan Taman Tasik Taiping, Burmese Pool dan jugak Bukit Larut....
membuatkan suasane di Zoo Taiping ni nyaman je....

tapi tau tak kome yang sebenonye name ghesmi (rasmi) Zoo Taiping ialah Taman Mergastua Sultan Idris Shah....
kompem ghamei (ramai) yang tak tau kan???...
Zoo Taiping jugak sehingge sekaghang (sekarang) ditadbir oleh Majlis Perbandaran Taiping....

bersempena dengan Sambutan Jubli Emas 50 Tahun Zoo Taiping ni...
macam2 acaghe (acara) bakei (bakal) diadekan Zoo Taiping....
awok idakle bulih letak ape senaghei (senarai) acaghe (acara) nye lagi.....
tapi ape yang bulih awok cakap....
bermule daghi (dari) bulan September ni....
ade je acaghe (acara) yang bakei (bakal) deme buat nanti....
kome tunggu!!!

P/S: kalo kome ndak tau beghape (berapa) rege (harga) tiket masok, pasei Zoo Taiping... kome bulih ke sini Zoo Taiping & Night Safari

10 Responses to "Jubli Emas 50 Tahun Zoo Taiping"

  1. lamanya x p zoo tu..

    sapelah nak bw p ni =)

    ReplyDelete
  2. awok dh lame beno tak pegi zoo. last mase zaman sekolah2,haha

    ReplyDelete
  3. 1st time jejak zoo taiping bulan 3 ritu,sbb reunion balik ngan kwn2,3 hari 2 mlam dok tepeng..harga dia?hahha..murah klu tnjuk ic org tepeng kan?

    ReplyDelete
  4. huhuhu.. tak pernah pegi pon zoo teypeng tu.. name je org perak.. hehehhe..

    ReplyDelete
  5. ate..bile kome nak pegi nye...hehehe...leh tumpang sekaki nanti

    ReplyDelete
  6. kali terakhir pegi zoo negara... sekolah rendah...

    mak oiii... lama gila tak ke zoo... harharhar

    ReplyDelete
  7. Xpnh sampai lg kat sane. Mesti best giler. Aku suka tgk buaye je.Haha.

    Koleksi Binatang Peliharaaab Harry Potter!

    ReplyDelete
  8. @cik nuyui a.k.a miss NUSHA ...
    alahai..kesianye....

    @Cik Ca'ah...
    bile last sekolah tu cik Ca'ah..... kalo sebelom tahon 2005 ke bawah...memang udah lame le tu...

    @Cik Bell...
    ajenye ye...memang mughah..... tapi kalo tak tunjok pun memang mughah regenye...

    @cik eda_ej...
    kene le sughoh En Ejai_ej tu bawak...

    @cik hyazz...
    awok aje satu famili udah penoh motokar......kekeke...

    @Abang Jonni...
    uiii...lame sangat dah tu.... ate mike ingatke jalan ndak ke zoo tu??

    @Abe Goreng....
    suke tengok buaye??? hanye buaye je yang suke tengok buaye...kekeke

    ReplyDelete
  9. ish teringat dulu2 p sini..tak sangka dah 50 tahun ya..
    lpasni nak p lagi la

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekaghang dh 53 tahun Zoo Taiping cho...

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss