Hadramaot Paradise

Baghu2 ni awok berkesempatan ke kedai makanan arab di Ipoh...
dengan Mem awok yang tercinta.....
pada oghang Ipoh...
Hadramaot Paradise ni antara Restoran Makanan Arab yang terkenal...

Sejujurnya awok idakle beghape gemo dengan makanan Arab ni...
tapi menemankan Mem awok yang teringin....
jangan ooooo...
Mem awok udah masuk 7 bulan ni....
kang meleleh pulak ayo liur anak awok bila udah keluo....

awok jarang2 nak update blog dengan cerita pasei makan ni....
tambah pulak awok pun tak berapa gemo dengan makanan Arab ni...
tapi kali ni awok silap....
sedap rupanya makanan arab ni......

oh ye berbalik pada Hadramaot Paradise ni...
Restoran ni terletak di tepi sungai Kinta yang terletak di Ipoh...
paling mudah kome boleh google Hotel Kinta Riverfront...
sebabnya restoran ni terletak diseberang jalan bertentang dengan Hotel Kinta Riverfront ni......

harga makan kat sini pun tak berapa mahal...
dan kome elakkan memesan makanan kat Restoran Arab ni banyak...
sebabnya apa yang awok tengok....
portion makanan untuk seorang kat sini pun udah rupa macam makan untuk 2 - 3 orang...

Restoran Hadramaot Paradise ni diuruskan oleh Syarikat Malika Saba....
pada orang Ipoh mesti ada yang perasan restoran Makanan Arab Malika Saba yang kini dah bertuko tuannya dan dah bertuko nama ...
itu yang deme bukak baru di area Kinta Riverfront ni......
dan menggunakan nama Hadramaot Paradise....
Hadramaot merupakan sebuat tempat yang berada di negara Yaman...
maka tak hairan lah bila menu makanan, chef nya dan hiasan di restoran adalah bercirikan negara Yaman....



Susunatur restoran yang kemas.....
sedap mata kita memandang.....
selain tu ada juga disediakan bilik untuk mereka yang merokok....
elokle pun... boleh yang tak merokok makan dengan tenang...


Tiga jenis nasi...
Nasi Mandi.... Nasi Maqlubah ....dengan..... alamak lupa pulak satu lagi tu apa namanya.....
dengan lauk kambing dan ayam nya....
memang cukup untuk 2-3 orang.....
Sup Special Hadramot Paradise....
yang awok tau  ada kambing dalam ni....



36 Responses to "Hadramaot Paradise"

  1. Tak minat jugak makanan arab ni... tapi tak tau lah kalau sekali try nak berkali2! hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu le kata orang... tak kenal maka tak cinta... tak pernah cuba.. kita tak tau.... maka nya... cubalahhhh

      Delete
  2. alahai jadi lapar pula cik akak nie..hihi...

    ReplyDelete
  3. Banyak benor restoran Arab bukak skang ni. Teman kalau restoran Arab ni, teman gemor menu nasik arab dengan kebab je. Makanan yang lain-lain tu kurang sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurang awok le pun..... tapi sebab nak nemankan Mem awok..... awok bawak le... udah teringin kata nya........

      Delete
  4. wah.. nampak sedap semuanya.. malika saba tu rasanya aiza pernah menonton di tv..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sedap..... pada yang suka ok... tapi macam awok ni... kurang sikit leee..

      Delete
  5. Dulu sy x minat makanan arab, bila dah duk qatar br tau rupanya sedap makanan dorang. Blk sini jarang jmp restoran yg benar2 sedap . Klu sedap harga berapi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tang harga berapi tu awok tak nafikan cik LM...... tapi sebab nak sedap punye pasei bayo le lebih.....

      Delete
  6. dulu mase study tak de pon minat nasik arab.. skang ni bekenan beno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu zaman belajo.... duit tak berapa nak ada kot.... sekaghang ni.... udah berwang sikit.... nak meghase makan macam2... kebetulan pulak suka makanan arab kan....

      Delete
  7. tak minat sangat makanan Arab ni. makan sekali je kat Qasar Hadramouth seberang tu. pas tu tak teringin nak makan dah...

    tekak melayu la katakan... patutlah tak berjodoh ngan Pak Arab. kalau idak kacau bilau di buatnyer...hehehehe ( ke situ la pulak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke..... sama le dengan awok..tekak Melayu... nak makan nasi... lauk keladi..... pucuk paku..... ulam pegaga ...sambei belacan... ihkhhihk..... elok jugak le tak kawen dengan Arab,.... jenoh nak kene tuko nanti....

      Delete
  8. Replies
    1. sedap pada yang gemo..... macam awok... sedap... tapi tak berapa kena dnegan tekak awok le... maklumle....

      Delete
  9. Salam, saya dah masuk awak dalam bloglist saya. Tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumussalam tuan..... terima kasih....

      Delete
  10. saya suka nasi arab ni bro.. tapi payah nak jmpa yg betul leh ikut salera..maklumlah lidah melayu..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke...sama le awok ni pun... payah bila lidah melayu ni..... nak makan nasi putih kena ada sambei belacan....

      Delete
  11. hmmm boleh cari ni, bila pergi sana nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jeee..... senang beno nak mencari kedai ni...

      Delete
  12. cantik kedai dia
    sop suka nasi arab ni tp xselalu makan sbb mahal.. hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun satu faktor juga ngape awok tak gemo kedai makanan arab.. hihihi

      Delete
  13. noe suka gak makanan arab ni...tapi klu pegi mesti ngan hubby...sbbnya confirm takkan habis...sbb banyak....
    pueh hati mem tu byk makanan arab...baby keluo nanti x ada la leleh air lior

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang oghang pompuan camtu ye.... order... tapi makan tak habehhh... sudahnye... laki dia le kena makan... errr.. ini awok merujuk kepada diri awok sendighiiii

      Delete
  14. Weeeh baru lihat gambarnya aja udah begitu sedap.. jadi pingin makan nih.. :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi nya kapan mau ke Malaysia??? hihihih

      Delete
  15. Waaaaaa sukaaaa sangat2 dengan nasik arabbbbbb. Feveret! Nanti nak kena pergi niii. Thankss for the info. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. deme kata yang dekat Cyberjaya tu pun sedap jugakkkkk...... awok tak pernah try lagi.......

      Delete
  16. aritu udoh lalu ke situ...teringin nok bawok mak ke situ pulok..yela kan...orang mengidam..ikutkan ajela..bukan selalu ye dak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaaaa.... ngape idak singgah? udah lalu.... itu le awok sebab mem teringin je . kalo tak.... kompem makan nasi goreng je. hihihi

      Delete
  17. Sedapnya..... teman ngan orang rumah pon mmg peminat setia makanan arab ni.... faveret mesti ler kambing...ekekekekeke... tp pastu kena ler byk exercise nyer nak buang kalori terlebih...ekekekekke.. =p~

    ReplyDelete
    Replies
    1. okle tu... mike laki bini suke makanan Arab... tapi betoi... makanan Arab ni tinggi kalori... kalo exercise... tekanan darah boleh naik...

      Delete
  18. Rasa2 boleh anak kali ni mesti cepat pandai ckp arab..
    Insyallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaksss... Insyallah... masin le mulut mike yonggg

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss