Laksa Padang Polo

Kalo disebut Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz...
awok percaya ramai yang tak pernah dengo...
malahan orang Ipoh pun kenal tempat ni dengan nama Padang Polo....
walopon takde orang yang bermain polo kat sini...

kebetulan sekolah anak dara awok berdekatan dengan Padang Polo ni...
dan lepas je ambik dia dari sekolah...
awok terus singgah....

mulanya sekadar nak bawak anak2 awok bermain di taman permainan yang ada disini...
tapi ye le...
udah bersusun orang berniaga kat parking kereta kat Padang Polo ni....
dan tekak pun terasa nak makan laksa Padang Polo....
takkan nak tengok je kan?

awok kira semua ada dalam 8 gerai orang berniaga disini.....
bagus lah....
majoritinya berniaga Laksa...
ada yang dari Kuala Kangsar...
ada yang memang dari Ipoh.....
dan yang bagusnya harga pun murah.....

2 Laksa + 3 laksa separuh + 5 air sirap selasih + Rojak Buah + Sosej + Keropok Leko + Nugget 
= RM 20.00 ......
hubungan kekeluargaan = priceless!





Itu dia bala tentera awok...
kakak je yang tak tengok kamera......

Laksa Padang Polo....
murah je....
Rojak Buah......
Tengah best makan...
pakcik meniaga keropok/kerepek ni datang ke meja.....
banyak juga yang dijueinya...
jauh datang dari Sekinchan (dia le yang kabo)...
barangan jualan dia ambik kat Sg Besar...
Hasilnya....
3 keropok dengan harga RM10.00
Gerai yang awok lepak dari jauh....

34 Responses to "Laksa Padang Polo"

  1. best tu laksa.. padang polo.. hihi. dlu masa skolah asrama kat serachu, ada juga kami ber riadah smpai sini. jln kaki reramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tu mesti rasa tak jauh.... sekarang try jalan dari Serachu ke Padang Polo tu......

      Delete
  2. semalam teman nak jawab yang ni le.. hehehehe malam2 best kt padang polo ni, ramei budok main skate.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ateee... ngape tak jawab Puan Husna........ kat situ lampu spotlightnya terang bebeno..hantu jirat sebelah pun takut nak keluoooo

      Delete
  3. terliur tengok rojak buah tu.. nampak sedap.. pernah dengar padang polo, tapi takpernah sampai sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sini sebenonye kawasan untuk beriadah... tapi ye le.. bila tempat ramai orang.... mesti ada orang berniaga.......

      Delete
  4. kalau laksa polo yang paling sedap zaman ecah dok ipoh dulu,laksa kedah la..paling pemes..memang semua orang tau laksa kedah yang sedap..kat lori die ade tulis laksa kedah..kalau yang laen2 tu tak tau la sedap ke tak..tak penah rasa. tapi padang polo menyimpan sejarah besar dalam hidup ecah..kat sini la ecah kene culik 6 tahun lepas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi... awok tak perasan ada lagi ke idak laksa tu.... sebabnya.. awok kira ada... 8 lori semuanya......

      Ya Allah..... kesah cik ecah kena culik ni patot cik ecah buat entri ... nak jugak tau kesahnyaaa.....

      Delete
    2. ade jer ha..dah lame awok buat entry ni..hehe
      http://ecahkhalili.blogspot.com/2013/04/kes-penculikan-saya-14-julai-2008.html

      Delete
    3. ok..ok... awok terjah blog cik ecah .......

      Delete
  5. laksa tu best...rojak buah pun mantopppp...aduhai...terliur dah nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru tengok gambo... kalo makan....lagi best laaaaa

      Delete
  6. Mesti sedap kan kan.
    Laksa is my favourite dulu, kini selamanya.
    Tapi, dah lama xpergi ipoh. Huhu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita serupa dik..... awok pun hantu laksa... dengan kotio...... pegi restoran mana pun... awok akan order kotio dulu.... kendian laksa.. kalo kedai tu ada laaa....

      Delete
  7. meriah ye org juei laksa...dh jadi mkanan rutin org perok dah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu le cik amirah.... awok pun baru perasan..... siap ada perusahaan laksa lagi kat Kuala Kangsar.... padehei... laksa ni bukan le makanan asasi orang Perak.... kan?? kan???

      Delete
  8. rojak buah itu nampak menarik..mesti sedap ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye acik.. sedap.. tapi kalo ada nenas lagi sedap.. hikhihkihk

      Delete
  9. Rojak buah tu memang cam menarik je
    Dah perut cik akak lapar nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahakkk... cik akak baru tengok gambo je tu.... kalo dpt makan lagi besttttt

      Delete
  10. oh laksa POLO!!! kamu memang suke buat teman nangeh kan.. ;-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke ... sesekali menggeletek memori mike yongggggg

      Delete
  11. mcm saya kurang sikit dengan area ipoh..so x berapa intim dgn port mkan kat ipoh ni..kalau kat peneng bayak la saya tau :P
    isaallah nanti nak cuba la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe... pelan2 explore Ipoh...tapi minggu ni kita explore Pengkalan Hulu dulu... orait?

      Delete
  12. Replies
    1. dah..... nenek kawe beloh mok ore Kelate... Guo Muse....

      Delete
  13. owh! itu le van yang hari tu berteka teki tu yerk? jual laksa rupenyer... okay lah tu harganya ...banyak bende kome makan...

    Bunda dah lama tak ke ipoh...dulu2 sekolah kat sane.. Sek Men Sri Kepayang... ada dok lagi ntah..biasa pergi Taman Dr Sanivasagam tu.. masa budak2 dulu ...tahun 70an ...lama bebenor dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekolah tu ada lagi......memang Taman DR tu pun yang famous.... dan dah banyak berubah pun sekarang ni......

      Delete
  14. Yes..padang polo... kat sini teman selalu singgah lepak ngan kawan2 dulu pekena laksa tepi padang.... dah lebih 10 tahun tak jejak kat situ...... lepak makan2 sambil borak2 ngan peniaga kat situ... mmg best.. mengimbau kenangan balik rasanya.. ekekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. ate...mike belajo kat Poli ke??? ke Sek Menengah kat sini???..... ni kira kenangan lama mengusik jiwa la ye.... ahakss

      Delete
  15. padang polo??? noe ni ada gak merayap2 g ipoh...menyinggah tapi kdg2 tu nyinggah tp x tau apa nama tempat nya...main hentam jer...sedap beno bunyi nyer yob...ada macam laksa kuale ke...laksa kuale tu kdg2 noe kurang gemo...sbb nya cayo bedebo...nen je...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi pekat kuahnya... tapi tengok pada gerai lori nya jugak le... kena yang tak sedap..tak sedap jugakkk.. tapi Alhamdulillah la setakat ni sedap je yang awok pegiii

      Delete
  16. Ate... ade idok cerite pasei tanjong rambutan... teman ade bukak gerei juei pisang goren.. mari le... kasi promote sikit... "GERAI PISANG GORENG KAK SU THORPEDO"

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiissshhhh...awok ada perancangan ke Tanjung pulak... nak cover le Nasi AYam Mat Perak tu .... nanti2 boleh le promote tempat mike sekali..... lagi satu kampong awok tu ha... kat Batu 6 je.....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss