Yong Tau Foo Bomba Taiping

Minggu lepas masa cuti sekolah baru ni....
alaaa yang awok demam tu.....
awok berkesempatan ke Medan Selera yang terletak betoi2 dibelakang Balai Bomba Taiping....
tak susah nak cari tempat ni sebabnya lokasi nya di tengah Bandar Taiping....

awok pilih gerai yang pertama sekalu...
sebabnya malas nak jalan jauh....hikhikhik
apa yang istimewa nya disini adalah...
yong tau foo....
segala macam jenis benda kome nak makan ada disini....
tapi awok macam biasa disebabkan awok 'hantu' kuetiau....
awok order kuetiau goreng je...

lagi pulak demam pun tak beghapa nak kebah masa tu.....
anak2 dengan mem awok order kerang rebus...
dan juga makanan western yang awok lupa nak tangkap gambo nya.....

macam biasa kome layan gambo....

Kome tengok sikit punya banyak benda kome boleh pilih untuk yong tau foo kome

Liverpool tu kome...hikhikhik
 Makan dengan anak2 ni kenalah kupaskan kerang untuk deme....
Yang ni memang menu awok le...
sanpeikan mem awok pun tau makan le sedap mana pun...
kuetiau jugak yang awok order...

kome boleh pilih sendighi atopon kalo malas sangat kome boleh je kabo kat brader tu...
kome nak makan berapa ringgit...
nanti tau le brader tu pilihkan untuk kome...





26 Responses to "Yong Tau Foo Bomba Taiping"

  1. kalau kat Banting ni kan...susah nak jumpa org sebut 'Yong Tau Foo' ...yg ada cuma steam boat, hebat la kan org2 sini :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. uiiii hebat... steam boat tu.... errr...kalo sebut yong tau foo deme tau tak?

      Delete
  2. Line tak cukup
    Gambo tak kuar lak hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..eh tak keluo?...awok ok je ni cik akak

      Delete
  3. Replies
    1. uiii...kontroversi ayat mike ni tuan... yong kalo org Perak merujuk kepada org pompuan ni...

      Delete
  4. kueteow tu sedap mcm doli tak..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada awok sedap le... tapi tak boleh celen Kotio Doli... tapi Kotio Doli sekaghang pun... dah kureng... tak sama masa deme berniaga gerai biasa dulu...

      Delete
  5. Replies
    1. haaa... jadinya moh singgah kalo turun ke Taiping...

      Delete
  6. Terliur lak teman ni haaaaa..... nanti klu gi sana leh singgah ni...rumah mak sedara teman kat bagan serai jer.... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo.. kighe otw le tu.... boleh singgah Taiping nanti...

      Delete
  7. Ada ke g kedai mula2 sb mlas nk jln.. kena survey2 dulu sebelm mkn.. tgok tmpt mna yg ramai..ha situ lah kot sedap..
    Mana boleh makan yong tau fo tuan kedai pilihkan.. tu betul2 pemalas.

    Orng laki ni memang pemalas..huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..... bukan malas la.... sebabnya awok udah tau dah gerai mana yang sedap.... dan dah tau apa yang nak makan..... kekeke... bukan 1st awok kesana laaaa......

      Delete
  8. terliurnya aiza tengok.. mahal tak harganya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. murah je.... awok hari tu makan.. tak sampai RM30..tu siap minum air buah sorang 2.....

      Delete
  9. lamaaaa bebenor tak pegi sana...rindu beno ghasenya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ateee..... kalo udah lama... kene le menjenguk kesitu nanti cik amirah......

      Delete
  10. Sedap pula tengok kerang rebus tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedappp..... lagi pulak fresh... maklumle... jeti Kuala Sepetang dekat...

      Delete
  11. Siyes tgk rojak tu buat sy terliur

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa....cik LM nanti boleh buat sendiri....

      Delete
  12. Bunda pun kalu balik Tepen tak sah kalu tak pekena YTF kat belakang bomba ni...lepaih tu ronda lake garden kome..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dia la... testimoni yang dah pernah kesini.... udah macam wajib kesini kalo kita ke Taiping kan BUNDA...... lake garden la ni baghu le banyak ayo nye... masa musim kemarau baghu ni...kering sangat tasik ni...

      Delete
  13. kalau bab youn tau foo, memang mahal je harganya kan kalau sekali ngadap tu. Tapi kalau dahbolehbagitau nak bape hengget lagi la senang. boleh budget awal awal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.... awok setuju.... budget bukan le bermaksud kita kedekut....tapi sebabnya banyak pilihan benda nak makan kat sini kan.....

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss