Bahane bile tinggei (tinggal) soghang (sorang)


Awok baghu (baru) je sampei opis ni.....
memang lambat sesangat....
tapi awok bukanle jenih (jenis) yang selalu lambat.....
haghi (hari) ni pulak yang awok lambat....
dan punch card awok kompem le meghah (merah)...

ceghitenye (ceritanya) macam ni....
untok seminggu ni mem awok takde.....
berkeghusus (berkursus) seminggu kat Sabak Bernam......
dan anak2 awok semuenye awok udah pos ke ghumah(rumah) mentue awok kat Gunong Semanggoi.....

dipendekkan ceghite (cerita) awok tinggei (tinggal) soghang2 (sorang2) seminggu ni....
ditambah semalam cuace sejok.......
udah 2 - 3 jam awok kunci ...takot2 terlajak.....
ghupenye (rupanya) menjadi kenyataan jugakkk.....

memang awok tak sedo langsong....
apdehei (padahal) selame ni mase mem awok ade....
awok bangon awei (awal).....
tak peghenah (pernah) miss ooo bangon awei (awal) ni....

malu nak cakap sebenonye....
pagi ni awok subuh dinasour......
terpakse.......

nampok gayenye....
awok kene buat strategi baghu (baru)....
tak nak bagi bangon lambat lagiii....
kalo tak.....meghah (merah) memanjang punch card awok.......
dan jugak malu pade Allah ........

4 Responses to "Bahane bile tinggei (tinggal) soghang (sorang)"

  1. HAHAHHAA
    1st time dengor subuh Dinasour, cenne le ghopenye ye yop, ade muke betukar cam dinosour tak, hehheheheh!!! padan muke yop!

    ReplyDelete
  2. hehehe... letak jam kat tepi tlinga esok ye ;p

    ReplyDelete
  3. hehe...setuju dgn cadangan dini!..jgn pulak tgn tetiba je tutup, bangun nya idok jugok

    ReplyDelete
  4. gunung semanggol ke... owh tempat permainan saya kecik2 dulu,

    merosak sawah orang, mancing belut, & mengewang haruan

    sangat best membesar di sawah padi. Aku mahu anak-anak aku jugak macam tu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss