Hibughan Melampo (Hiburan Melampau)


Mmmmm.....
demam AF dah melande oghang (orang) Malaysia.....
Mentor pun same jugak....
tibi 2 (TV2) pun takmo (takmau) kalah jugak......
deme ade ghancangan (rancangan) Aktif5....
Maharajalawak pulak tengah hangat kat Astro Warna......

awok pun tak tau le ape nak jadi dengan talibisen (televisyen) kite ni....
udah melampo2 (melampau2) pulak bende2 berkaitan hibughan (hiburan) disogokkan pade muda mudi Malaysia ni....
bile udah berhibo (berhibur).....
musti nak berseghonok (berseronok)...

bile nak berseghonok (berseronok)....
mule le nak bebaih (bebas)....
bile udah nak bebaih (bebas) je.....
mule le buat macam2 bende yang tak berpaedah.....

betoi ke ape yang awok cakap ni???
tibi le pade awok penyumbang utame pade masalah sosiei (sosial) yang melande masyghakat (masyarakat) kite.....

macam ni le adik2 (errrr....awok mude lagi)....
nak berhibo (berhobur) takde salahpun....
tapi jangan le terlampo2 sangat sampei kome lupe dighi (diri).....
ingat maghuah (maruah) kite.....
dan jugak keluarge kite....

tang syaghikat talibisen (syarikat televisyen) awok tak bulih nak cakap banyak sangat...
sebabnye deme ni lebih pentingkan pade keuntungan....
deme bukan nak ambik pot ape yang kite bising2kan ni.....
itu le nanti yang ghosak (rosak) budak2 Melayu kite jugak...

mane le peginye NGO2 Melayu yang kate perjuangkan bangse Melayu....
tulong2 le tengok same syaghikat talibesen (syarikat televisyen) ni....
kome desak le deme agar jangan terlampo sangat mempromosikan hibughan (hiburan) pade muda mudi kite....
maklomle.....awok udah tak sanggop dengo Bangse Melayu kite ni jadi juaghe :-

1. buang bayi
2. mat rempit
3. dadah
4. Rogoi
5. Seks Bebaih (bebas)....

cukople 5 je awok bagi....

Pesanan khidmat masyaghakat daghi awok D_08 untok semue dan jugak dighi sendighi.....

P/S: entri ni dibuat disebabkan soalan pelayan kedei mamak tu pade awok minggu lepaih (lepas)...
" Abang nak tengok Mentor ke.....abang nak tengok Aktif 5??"
Awok terkedu!!!

11 Responses to "Hibughan Melampo (Hiburan Melampau)"

  1. erkk, alamak! i ni 1 of yg keje kat stesen telibisyen..kui3 ^_^

    ReplyDelete
  2. menjadi2 hiburan di Malaysia sekarang ni sampai rancangan mengukil bakat di kalangan org tua pun ada skrg...nak menempah petaka cam Jepun la tu bro....

    ReplyDelete
  3. budak2 skrg dah bertuhankan tv. kalau tak tv internet. kalau tak internet tv.

    ReplyDelete
  4. ntahnya..macam2 hiburan skrng ni.yang untuk anak2 kecik pun ade..camne tu?

    ReplyDelete
  5. kawan sebena tak berapa minat, tak tengok & tak tunggu2 pun program2 akademi nih. tak sesuai nak tengok sebab kalau tengok mesti kawan buat entri & kutuk kaw2 punya. hehehehe

    ReplyDelete
  6. hmmmm.... teringin gak masuk ujibakat Akademi Fantasia... huhuhu...


    tak lah.... tipu aje...

    ReplyDelete
  7. tu ar psl..tapi aku tgk gak semua tuu ='(

    ReplyDelete
  8. manusia. itulah mereka. terlupa hiburan untuk minda ialah membaca. hiburan untuk nafsu juga dipenuhi

    ReplyDelete
  9. tv malaysia lebih banyak hiburan dari mengajar kita benda baik :( ..
    bukan takder benda2 baik tu haa..tapi sikit sangat..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss