Kesah Mat Teghap & Enggang Hutan Belum II


Kalo kome ingat....
awok ade buat entri pasei ceghite (cerita) Kesah askar yang bergambo dengan Bughong (burung) Enggang yang dah disembelih kat Hutan Belom tu.....
kalo tak ingat ...ha klik kat sini ---> Mat Teghap Enggang Hutan Belum

perbuatan deme yang menangkap bughong (burung) Enggang Hutan Belom ....
kalo ikotkan memang salah....
sebabnye Bughong Enggang ni spisis yang dilindungi bukan je di Malaysia tapi diduniyee....
tapi kalo udah pun ditangkap....

tak payah le bangge bergambo tunjok kat oghang (orang).......
kan ke jadi 'pemes' (famous) sudahnye kome???
awok kighe (kira) naseb kome maseh lagi baek ....
sebabnye kome nanti akan disiasat dan didakwa mengikut Akta Tentera dan Akta Perlindungan Hidupan Liar 1972.....

sedangkan Enggang tu dah selamat ke Rahmatullah....
tapi sebagei maknusiye biase ....
awok doakan kome berghempat (berempat) selamat sejahteghe (sejahtera) le hendaknye.....

7 Responses to "Kesah Mat Teghap & Enggang Hutan Belum II"

  1. dah kena tindakan displin ghasenya ni

    ReplyDelete
  2. ahaha, kononnya banggala bergambo cmtu..last2nya sndri kantoi ekk..

    ReplyDelete
  3. tgeliat lidoh awok mbaconye , haha

    ReplyDelete
  4. kan ke naye tu ...:)

    klik HB

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss