Kehilangan...

Semue oghang (orang) kat duniye ni peghenah (pernah) mengalami kehilangan.....
Tak kighe (kira) le ape jenih (jenis) hilang bende nye.....
Aseikan (asalkan) bende tu dah takde dengan kite same ade secaghe (secara) tibe2 atopon (ataupun) tanpa kite sedaghi (sedari) langsong.....
Itule die HILANG.....

Bile bercakap pasei kehilangan ni.....
Biase nye oghang (orang) akan kaitkan dengan bende yang paling kite sayangi.....
Itule sebabnye kite akan teghase (terasa) ralat atopon (ataupun) meghindui (merindui) ketiadaan bende tu dalam hidop kite.....

Biasenye juge bende2 yang hilang ni kite tak beghape (berapa) hargai mase bende tu masih ade dengan kite.....
Bile dah takde baghu (baru) le kite teghase (terasa) pentingnye bende tu dalam hidop kite....
Baghu (baru) le kite menggago kenangkan bende yang dah takde dengan kite.....

Mase tu dah tak bergune dah....
Betoi ade pepatah mengatekan ....
Patah tumboh hilang berganti....
Tapi yang bakei (bakal) kite gantikan tu takkan same dengan yang asei (asal).....

Jadinye kome....
Hargai le bende yang kome sayangi sekaghang (sekarang) ni dengan sepenoh hati kome....

P/S: bende tu tak semestinye baghang (barang), oghang (orang) pun bulih jugak kome gantikan dalam ayat awok 'bende'....

P/S1: entri ini jugak awok keluokan keghane (kerana) mengenangkan kehilangan yang awok alami hampir 6 tahun lepaih (lepas)....Al Fatihah buat Allahyarham Haji Azimi Abdul Aziz.... Ayahanda terchenta yang pergi meninggeikan kami buat selamenye pade 2 Mei 2005.....

9 Responses to "Kehilangan..."

  1. masa sebelum arwah abah saya mninggal dulu pun sy takut sgt rasa kehilangan.masa tu di kalangan kawan2 saya, abah saya yang paling berusia antara bapa2 depe.yg tu rasanya first time rasa kehilangan yg amat dasat.masa pmr lak tu.sedih teramat.tp bila kita makin tua makin dpt terima rasa kehilangan tu kan..

    ReplyDelete
  2. sayang mak ayah saya....yea, saya akan menyayangi mereka skrg dan selama2nya...selagi hayat di kandung badan, InsyaAllah...

    ReplyDelete
  3. Moga Allah merahmati roh ayahanda kome.....

    ReplyDelete
  4. sedih... rindu ayah... sekejap je dah 6 tahun... alfatihah...

    ReplyDelete
  5. al-fatihah untuk ayah2 yang sudah pergi meninggalkan kita....

    ReplyDelete
  6. al-fatihah

    moga rohnya di cucuri rahmatttt aminnn

    ReplyDelete
  7. tersentu ati teman mace catatan akhir tu.. ayoh teman pun udoh tue.. sampai bile2 punteman idok bersedia kehilangan dia..

    ReplyDelete
  8. Al-Fatihah..

    semoga roh ayah Yob dicucuri rahmat Allah Taala..

    ReplyDelete
  9. @cik amirah.....
    life must go on...... yang pegi tetap pegi.....kite yang ade ni kene teghoihkan hidop....

    @cik eMMe....
    sayangi le mak bapak kite.....selagi ade hayat dikandong badan....mase hidop ni le kite nak dapat pahale berbakti pade deme....

    @En KM...
    Insyallah....

    @Kak Yang....
    itu le sekejap je....pejam celik...pejam celik...dah 6 tahon....

    @mami labender.....
    Insyallah....

    @cik AngahSayang2314
    Insyallah....

    @Chor....
    itu le CHor.... kalo di ikotkan memang kite tak nak hilang sape2 pun.... tapi udah name nye maknusiye..... lahir dan meninggei tu putaghan kehidupan....dan pasti akan berlaku...

    @cik Kalamhati....
    Insyallah

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss