Penat nye kome....

Penatnye komee......
Itule yang awok ghase (rasa) haghi (hari) ni......
Satunye pasei kendughi kawen (kenduri kahwin).....
Keduenye sebab awok dok ulang alik Ipoh - Gunong Semanggoi 2-3 kali dalam sehaghi (sehari)....

Biase le bile kendughi (kenduri).....
Banyak keghoje (kerja) kene buat.....
Sebelum majelih (majlis)....
Mase majelih (majlis).....
Dan jugak selepaih (selepas) majelih (majlis)....

Keduenye....
Macam awok kabo sebelom ni....
Awok tengah exam sekaghang (sekarang) ni....
Exam pulak kat Seri Iskandar......
Dan yang canteknye....

1st paper awok mase haghi kenduri (hari kenduri) adik ipor awok.....
Papernye pagi....
Disambong pulak dengan kelaih (kelas)......
Sampei le pukoi 6 petang.....
Awok kene balik ke Semanggoi lepaih (lepas) tu......

Penat memang penat....
Tapi sebagei menantu sulong famili wife awok....
Dan jugak sebagei seoghang (seorang) pelajo (pelajar).....
Dan dalam mase same awok berkeghoje (berkerja)....
Awok gembighe (gembira) dengan hidop awok......

P/S: tambah penat bile gambo majelih kawen adik ipor awok upload... Tak keluo....

3 Responses to "Penat nye kome...."

  1. alaaaa...camne nak nengok gambor majelih kawen tu klu x keluo...:(

    klik HB

    ReplyDelete
  2. kesiah d08 mesti letihkan?? apa pun kena tabah menghadapinya.....
    mesti ada hikmah apa yg di buat kan??kan??

    ReplyDelete
  3. adeihhh yeop.. teman macenye pun jadi letih.. takpe yeop.. bersusah2 dahulu bersenang2 kendian..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss