Kening Kighi Bergeghak (kiri bergerak)


Semenjak due menjak ni.....
kening belah kighi (kiri) awok asik bergeghak2 (bergerak2) jeee...
kalo ikot oghang (orang) dulu ni....
dikatekan bakei (bakal) berlaku pekaghe (perkara) yang tak elok...

entah le....
cakap oghang (orang) lame2 ni kalo tak pecaye langsong pun tak bulih....
sebabnye deme bercakap berdasokan (berdasarkan) pade pengalaman deme.....
takde nye deme nak meghepek (merepek) bukan2.....

tapi kalo pecaye sangat pulak...
kaghang (karang) awok takot jatoh syirik pulak...
maklomle pecaye melampo sangat sampei menidakkan Allah S.W.T....
tak bulih....tak bulih.....

errr....kome ade pendapat kome pasei kening bergeghak (bergeak) sendighi (sendiri) ni????
bulih le kongsi2 dengan awok dan kengkawan lain....

5 Responses to "Kening Kighi Bergeghak (kiri bergerak)"

  1. nabi s.a.w. penah bersabda, takde kesialan yang disebabkan oleh kehadiran burung. maksudnye bende2 gitu tak membawa ape2 mudarat ato manfaat. ikut penjelasan saintifiknya, kening bergerak ni selalunya terjadi kalo kita tak cukup tido, urat dekat mate tu dah jadi letih.

    ReplyDelete
  2. entahlah, sy xsure lak ape maknenye..dgr2 pn cmtulah means ade bnde xelok nk jd..

    ReplyDelete
  3. Lihat lah alam ini dan belajarlah dariNya : lebih kiurang gitu lak yang awok ponah macenye. Ate ade le maknenye tu.....Tak pun mike rajin ngenyit kat awek kot ha ha...

    ReplyDelete
  4. Salam Yob, takder apa2 makna spesel Yob...pergerakan otot yg biasa jer.

    ReplyDelete
  5. kalo mata gerak slalu dni nak nanges tatau la nape

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss