RM50 untok Sughathabo???


Ini kesah bos awok....
bos awok ni baghu (baru) sangat kat Ipoh...
maklomle...mule bertugeh (bertugas) di Ipoh pade 1 Januari 2011 yang lepaih (lepas)...
banyak selok belok kat Ipoh yang die tak tau lagi....
sampeikan kene tipu pun die tak sedo.....

ceghitenye (ceritanya) macam ni....
kelmaghin (kelmarin)....
di ghumah (rumah) yang die sewa di kawasan Ampang, Ipoh....

lalu le soghang mamat berbangse India juei (jual) paper....
beghenti (berhenti) betoi2 depan ghumah (rumah) die....
mamat tu kate.....
ni awok taip balik ikot ape yang bos awok ceghite (cerita) kan ni ye!....

Mamat : 'Puan, u punya opis ada suruh hantar newspaper sama u punya rumah'
Bos : Eh....mane ade....mane ade.....
Mamat : butul la puan......

Bos awok bulih pulak le sebot name staff die soghang2 (termasok awok)......
si mamat tu ...bile udah disebot name oghang2 (orang) tadi, dipetik le name soghang staff......

Mamat : itu la Puan, Incik S******* la yang suruh hantar....
Bos : Eh....tapi pasal apa dia suruh hantar....
Mamat : nanti ...itu paper letak luar opis nanti orang curi jugaaa....

Kebetoilan opis awok memang melanggan paper untok sebulan...
termasok haghi (hari) Sabtu & Ahad......
tapi paper Sabtu & Ahad akan dihanto haghi (hari) Senayan kat opis awok...
Bos awok bulih pulak le percaye cakap mamat ni......

Mamat : tapi Puan, u punya opis tada bayar ini bulan punya la.....jadi u kena bayar sama saya RM50.....nanti libih saya kasi tolak sama bil la....
Bos: RM50??? ehhh.....bukan tiap2 bulan bayar ke????
Mamat: ada butul....tapi ini bulan u punya opis bayar kurang....

Bos awok bulih pulak le tak terpikio (terpikir) nak menelipon staf2 die ni...
bukan ape.....tanye dulu kat kami2 ni dulu...
baghu (baru) le bayo.....
udah dibayo baghu (baru) die teghingat (teringat) nak telipon...

udha terlambat le....
die tunggu haghi (hari) Ahad....
kot2 Mamat India tu ade anto (hantar) paper.....
hagham (haram).....tak mandang....

P/S: naif betoi le bos awok ni..... oh ye....bos awok ni pompuan....dan canteknye lagi....oghang (orang) yang hanto paper haghi2 (hari2) kat opis awok ni oghang (orang) Melayu..... (maap ye bos...kalo bos bace ni ye!!!)

P/S1: jage2 le kome...ni satu lagitektik oghang menipu.....kalo die tak masoh ghumah (rumah) takpe... dibuatnye masok ghumah (rumah)....payah awok nak cakap...

4 Responses to "RM50 untok Sughathabo???"

  1. ish ish...bahayanya..udah le perempuan..senang percaya orang jugak bos mike ni

    ReplyDelete
  2. ni nak kata bos pompuan naif ke nak kata pompuan sng kena tipu??

    cea.... mcm marah la plak.. hihi..
    takde la..

    tp terkadang, kita ni ter lalai.. tp kalo saya, harus lelaju kata 'tatau..tatau..tatau..'. takde perkataan lain selain itu saja. hihihihi

    ReplyDelete
  3. kalau orang yg kita tak kenal menipu kita, tak terasa sangat!

    tp kalau org tu betul2 kita kenal, lepas tu tipu kita diam2..aishhh! rasa nak tembak jer org tu..grrrrrr

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss