2037


Ape ade dengan 2037 ni???....

haaa.....camni ceghitenye (ceritanya).....
semalam....tengahaghi (tengahari) semalam.....
awok ke Tabung Haji Ipoh....

cadang2nye...
nak tambah duit nyimpan dalam Tabung Haji.......
ade le sikit nyimpannye.....

walopon kat luo paneh (panas) mase tuu...
tapi masok je opis Tabung Haji ni...
sejuk je ghase (rasa) hati awok....

agaknye sebab dengo bunyi ayo (air) yang mengalir keluo (keluar) daghi (dari) kolam buatan deme kot......
tapi itu...memang tenang mase masok opis deme....
opppsss....terceghite (tercerita) bende lain pulakk....

balik pade ceghite (cerita) asei....
bile udah nyimpan duit tuuu...
brader kat kaunter Tabung Haji tu....
tanye kat awok....

tak ndak ke rejister pegi haji???
awok idakle tau bulih rejister walopon duitnye tak cukop lagiii....
dah alang2 sampei......
awok rejister leee....

daghi (dari) tajuk kat ateh (atas) tu...
kome dah bulih agak bile taghikh (tarikh) yang dicadang deme pade awok.....
ye betoi ...tahun 2037.....
maknenye awok ade lagi 26 tahun daghi (dari) sekaghang (sekarang) baghu (baru) dapat pegi haji....

tapi.....ade tapinye....
tambah brader tu lagii.....
kalo ade kosong....maklomle..deme daftar ni berdasarkan pade kuota....
dan kebetulan kuota yang tinggei (tinggal) melayakkan awok pegi tahun 2037....

dan kalo ade kosong...
awok bulih meghayu (merayu) pegi awei (awal)....

P/S: 2037....awok sekaghang 2011 beghumo (berumur) 31 tahun...... 26 tahun lagi maknenye awok beghumo (berumur) 57 tahun....aduiileee...laghat (larat) lagi ke mase tu????

16 Responses to "2037"

  1. salam yop, dah daftar nak gi Haji dah ke? kene daftar skrg ke kalo daftar, bukan dowang suh gi tahun depan kan? ye la, duit pun lom tentu ckup kan....57 tu kire tak la tua sgt, baru pas pencen wajib kalo keje gomen, hehehe...hope sihat lagi la mase umur 57 tu,hehehee....

    ReplyDelete
  2. auh.. lenguh mulut deng baca mih.. hehhe al maklum le kome orang kelantan.
    huhuhu nasib la boleh pegi 2037.. saya yang belom mendaftar xtau bile bleh pegi..

    ReplyDelete
  3. insya allh, kalau ada rezeki dan diizinkan Tuhan, yob akan sampai sebelum thun 2037...insya allah..masa depan kita tak tau kan..

    ReplyDelete
  4. salam ziarah

    bagus la kalau dah daftar...
    nati kosong dia dan cukup duit
    dia panggil...

    nak daftar jugak la nanti
    wlpn duit tak berapa nak
    ada kat TH tu hehe ~

    ReplyDelete
  5. serius ke bro? aibaks lum daftar lagi akaun tabung haji.. aduh.. amik masa 26 tahun ke? hmm.. kene bertindak sekarang ni!

    ReplyDelete
  6. pekat bahasa perok kome jenuh teman nak memahaminya..
    tapi betul tu klu kita tak start dari skng mmg lmbat lg la tunggu,eh teman pun tk buat lg..huhu

    ReplyDelete
  7. akak pom lum dftar lagi..
    nk kene cepat nih...

    ReplyDelete
  8. bagus simpan duit kat tabung haji ni

    ReplyDelete
  9. @cik eMMe...
    idakle cik eMMe....sebab ade kuota pegi haji ni....dan bile ade kuota.....deme ikot sape cepat die dapat...dan deme tengok faktor umor..... kate kan le stahun ade kuot 100 k jemaah haji yang bulih pegi....dan tetiap tahun pulak yang daftar haji nye 200k..... deme lepaihkan yang 100k dulu....yang belen 100k pulak deme tolak ke tahun depan.....lebih kughang macam tu lee...

    @cik bun_nee.....
    takpe..pelan2 kayoh......kalo yong nak menjawab gune loghat kelate pun takpe.....sebab awok ade daghah kelate sikit...belah mak...
    jadinye baik le daftar lekaihhh...

    @cik FIqas....
    Insyallah...kalo ade rezeki.....dapat pegi mase badan tengah kuat dan sehat ni lagi bagoih....

    @cik manja...
    haaa...kene le daftar cepat.....syaghat deme...kalo nak mendaftar kene ade dalam akaun minimum RM1300....

    @aibaiks...
    betoi....awok tak tipu....baik mike pegi cepat....keluo le kalo mike nak pegi ikot swasta....itu takpe..aseikan ade duit jeee.....

    @life Kami...
    itu sikit je tuu...awok tak pekat sangat....kalo mike kenei le 2 - 3 oghang lagi bloggers yang memang piyo loghatnye....lagi mike penin.... ate...mike dah daftar ke belom???

    @cik sarah_najwan....
    ate nye cepat le kak.....tak bulih tunggu dah tuuu.....

    ReplyDelete
  10. @cik nur....
    betoi tuuu.....disebabkan kuota...

    @Encik sharinginfoz....
    memang bagoihhh....dan tak semestinye nak pegi haji je....untok simpanan kita pun bulihhh

    ReplyDelete
  11. baguih tu yeop.. yg penting daftar dan merancang.. yg lain seghoh kat tuhan..

    ReplyDelete
  12. @Chor.....
    betoi tu chor...kite buat jeee....ade ghezeki Allah mudahkan keghoje kitee....

    ReplyDelete
  13. @Chor.....
    betoi tu chor...kite buat jeee....ade ghezeki Allah mudahkan keghoje kitee....

    ReplyDelete
  14. mak ai.. lama nya tu..
    kakyong pun kena cepat2 g daftar le.. walaupun dah bertahun tak menambah... ishh...

    ReplyDelete
  15. @Kak Yong...
    haaa...kene leghaih tu KakYong....daftar dulu...nanti deme tau le nak ngato nye macam mane.... awok yang 2037 tu deme letak kalo ikot kuota....tapi ade ghezeki awei le peginye kottt

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss