Kanak2 Perempuan Ditemui Merayau

ini le ghupe budak peghempuan tu

Kali ni awok nak buat khidmat masyaghakat pulak....
kome bace le ceghite (cerita) kat bawah ni....
moge2 ade yang dapat membantu.....

"Seorang kanak-kanak perempuan berumur sembilan tahun ditemui merayau dalam keadaan lemah dan pakaiannya kotor di sekitar Damai Perdana, Cheras di Kuala Lumpur malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang Supt Azman Ayob berkata kanak-kanak yang hanya dikenali sebagai Siti Aishah itu ditemui oleh orang awam ketika sedang merayau seorang diri kira-kira pukul 9 malam.

Beliau berkata kanak-kanak itu tidak dapat memberitahu nama ayah dan ibunya serta tempat tinggalnya mungkin kerana masih dalam keadaan yang bingung dan lemah.

Katanya orang awam yang menemui Siti Aishah membawa kanak-kanak itu ke Balai Polis Damai Perdana, dan kanak-kanak itu hanya dapat beritahu yang dia bersekolah di sekitar Sungai Besi Indah.

"Kanak-kanak itu yang ditemui sehelai sepinggang memakai t-shirt putih bercorak kartun 'Ratatouille', berseluar trek hitam, selipar kelabu dan memakai cekak rambut berwarna merah jambu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Balai Polis Damai Perdana di Kuala Lumpur.

Azman berkata polis masih belum menerima sebarang laporan mengenai kehilangan kanak-kanak di kawasan berkenaan, dan Siti Aishah kini berada dalam jagaan pihak polis buat sementara waktu.

"Kami minta ibu bapa atau keluarga kanak-kanak ini supaya tampil ke balai untuk menuntutnya, atau hubungi balai polis Damai Perdana dengan menelefon 03-9105 6222," katanya dan menambah kanak-kanak itu sudah dibawa berjumpa doktor untuk membuat pemeriksaan dan dia didapati demam."

Ehsan daghi (dari) sini Malaysiakini dan BERNAMA

3 Responses to "Kanak2 Perempuan Ditemui Merayau"

  1. isk... kalau sesaper ader anak nih, baik la jaga elok2.. kalo dah ilang cenggini kan susah.. naseb baik la org jumpa tak jadi apa.. tp apsal takde report pasal budak nih ilang ek?? pelik plak.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. udoh masuk tb ke belum ni yeop.. sian budok ta..mujo idok jumpe di penyangok yak..

    ReplyDelete
  3. kesian budak ni...harap harap la mak ayah dia dah jumpa dia kan..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss