Sayu ati....

Salam semue.......
Awok baghu (baru) je lepaih (lepas) nyembang dengan kawan awok......
Ceghitenye (ceritanya) die baghu (baru) je kehilangan mak mentue haghi (hari) sabtu yang lepaih (lepas).....

Arwahnye dikatekan meninggei (meninggal) disebabkan ade jangkitan dalam badan.....
Sebelom ni arwah menghidap baghah (barah) payudaghe (payudara).....
Tapi disahkan dokter sebelom ni dah ok.....

Ceghitenye (ceritanya) tentang bapak mentuenye.....
Kome bayangkan berpuloh tahun hidop bersame.....
Tetibe pasangan die ilang...
Bapak mentuenye macam oghang (orang) ilang akei (akal)....

Tido malamnye berselimotkan selimot arwahnye......
Selalu termenong....
Taktau le beghape (berapa) lame die macam tu lagi.....
Nasehat awok pade kawan awok tu....

Ambik beghat (berat) bapak mentue die.....
Jage ati die.....
Terai le gumbire kan ati die....
Selalu2le balik ke kampong.....

Dan ingatle.....
Setiap kejadian maknusiye ni ade tempoh luputnye....
Setiap yang idop ni pasti akan meghase (merasa) mati....

8 Responses to "Sayu ati...."

  1. Hmm kesiannnya..sedih Kalamhati baca..
    semoga dia tabah harungi hari2 tanpa isteri tercinta

    ReplyDelete
  2. Kalau carikan mak mertua baru o.k tak

    ReplyDelete
  3. Rasa mcm kenal kawan yeob ni?

    betul ke tekaan kakyong ni...

    ReplyDelete
  4. salam yop..
    gitulah kite semua bakal tempuh nnti,lmbt atau cepat...tp ade juge psgn yg seakan 'bertuah'..'pergi' bersama2....nak taknak,kena terima hakikat kehilangan ni kan...kena bykkan baca Quran tu...

    ReplyDelete
  5. semoga kita diberikan kekuatan jika perkara sama yang menimpa, al-fatihah

    ReplyDelete
  6. bapak mertua dia pasti rasa sedih dan sunyi.. dah lama hidup bersama.. tambah lagi kalau ank semua tak tinggal sama.. rasa sayu tu pasti ada.. anak2 la kena pandai main peranan masa ni..

    ReplyDelete
  7. apa kata angah carikan dia new bapa mertua nak??? sorry ye angah gurau jerrr

    ReplyDelete
  8. @cik kalamhati ....
    itu lee....tapi begaht mate memandang...beghat lagi bahu yang memikui kan.....

    @en AKu Dan Teksi....
    ok jugakkk...tapi bio dulu le...tengha baghu lagi niii

    @kakyong....
    err...tak betoi le kakyong....bukan kawan yang tuuu

    @Yong Ummi Hanie.....
    betoi tu...semue oghang bakeimenempoh alam tu....sedie ato tidak je....

    @En Sharinginfoz...
    Insyallah........

    @en fiqas....
    itu le.....ghsenye itu le yang die ghase....dah lame berdue....tetibe dok soghang ...kompem le teghase.....

    @cik angahsayang2314
    tunggu dulu le...baghu snagat ni....tanah kubor pun meghah lagi tuuu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss