Pilihan


Pilihan....
kalo daghi (dari) sudut ekonomi....
Pilihan ialah pilihan kedue terbaik yang terpakse kite lepaihkan (lepaskan) dengan memilih yang terbaik.....

dan bile kite sebot pilihan....
kompem le die nye lebih daghi (dari) satu....
kalo satu je pilihan yang ade....
tu bukannye pilihan....
tapi kite terpakse ambik.....

disebabkan dalam idop kite ni banyak beno pilihan yang kite kene buat....
selalu le kite beghade (berada) dalam dilema......
iye lee....nak buat pilihan....
mau tak mau kite kene pikio (fikirkan) kesan daghi (dari) pilihan yang kite buat tu...
baik ato (atau) tidak pade kite......

kalo tersalah pilih kaghang (karang)......
meghane (merana) kite.....frust pulak......
lagi teghok (teruk) kalo pilihan tu melibatkan mase depan kite....
lagi haghu (haru) kalo tersalah pilih.....

jadinye kome buat le pilihan kome dengan sebaiknye....
bagi oghang (orang) Islam....
kalo udah buntu sangat ...takde idea mane yang ndak dipilih....
mintak le tolong daghi (dari) Allah S.W.T.....

buat sunat istikharah.....
mudah-mudahan Allah tunjukkan jalan.......

P/S: pilihan ni tak semestinye mase kite milih jodoh kite....banyak lagi contoh yang bulih kite buat... dan entri ni takde kene mengene dengan pilihan yang Cik AZZEYATIN kite kene buat tengahaghi (tengahari) tadi....hehehe ......

die kate macam ni --->P/S: Dalam membuat pilihan kita perlukan ketegasan......*itu tema nya sebenornya......hu3....*

6 Responses to "Pilihan"

  1. yezza..pilihlah yg terbaik..list pro dan kontra..

    sekali dah pilih..itulah yg terbaik..jika tak..jgn mengeluh sb kita telah memilih..

    ReplyDelete
  2. Name teman di situ ye.....teman okay je...hi3....

    ReplyDelete
  3. teringat poem the road not taken masa sekolah dulu .
    hehehe

    ReplyDelete
  4. pilihan ni selalu ada dua. Nak taknak, pegi tak pegi, amik tak amik dsbnya.
    Hihi.

    ReplyDelete
  5. kita mmg sentiasa kena memilih utk dapat yg terbaik.... tp kadang2 kita tersalah pilih..:(

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss