Nasib Beh (bas) ....


Kome agakleee....
gambo Beh (bas) kat ateh (atas) ni ......
ape ceghitenye (ceritanya)????

awok sekado nak mengkesahkan hei (hal) mangase kemalangan beh (bas) persiaran kat Cameron Highlands - Simpang Pulai tuuu....
yang mengorbankan 27 nyawa tu.......
alaaaa yang bawak pelancong Siam tuuu....

gambo kat ateh (atas) ni awok tunjokkan keadaan semase beh (bas) ni....
dah dekat sebulan jugak le tersadei (tersadai) kat IPK Perak.....
tersadei (tersadai) macam tu jeee.....
dan dikabokan jugakk....

sebelom ni beh (bas) tu tak teghuk (teruk) sangat macam tu....
tapi disebabkan ade yang mencughi (mencuri) bahagian2 beh (bas) yang senang deme ndak ambik.....
itu yang buatkan keadaannye makin teghok (teruk)....

bile tengok beh (bas) ni.....
otometik awok terbayangkan macam mane le peghasaan (perasaan) mangse2 mase beh (bas) tu eksiden???....
Ya Allah......
berhadapan dengan maut di depan....
yang tak bulih deme ndak elak.....

Beghite (berita) daghi (dari) Hospital Raja Permaisuri Bainun pulak....
mase opis awok kene buat lawatan melawat mangse2 yang cedeghe (cedera) dan berjumpe dengan keluarge2 mangse kemalangan ni......
lepaih (lepas) sembang2 dengan pak Polisi, wakil kedutaan Siam serta wakil pihak hospital....
demem maklomkan.....

baki yang cedeghe (cedera) 10 oghang (orang) tu kesemuenye beragame Islam......
Ya Allah....terkejot awok mendengonye.......

P/S: Sekado renungan kite bersame.....mati tu tak mengire tempat....mase dan keadaan....tapi soalannye....dah sedie ke kite semue ni????

5 Responses to "Nasib Beh (bas) ...."

  1. deme ni nak mencuri tak kira tempat..asal redah je...

    kita ni cuma blh bayangkan, tu pun dah rasa takut, trauma, dioarang yg alami nya tu, tak tahu la cam mana kan..

    ReplyDelete
  2. soal kematian tu terserah pada Allah, dia yg mengetahui segalanya sudah tertulis..bersedia atau tidak, tanye la pada diri sendiri...

    ReplyDelete
  3. haghi tu teman pelik apa pasei ghamei yaamat oghang kat hospital ipoh.. idok la teman tawu.. esoknye, baghu la teman tawu kesohnye.. teman mase tu tengoh libang libu sampei mende2 ghope itu pun teman idok peduli..yg teman peduli kesihatan mentua teman.. oghang pun sakit juge mase ta.. hmmm..

    ReplyDelete
  4. @cik FIqas.....
    itu le paseinye....deme ni depan balei Polis pun deme tak takot.......

    ishhh...mintak dijauhkan daghi malapetaka2 macam tuu...

    @cik eMMe....
    betoi tu cik eMMe....
    kite yang tentukan kat mane nanti tempat kite kat 'sana'...kalo cukop amalan kite....senang le jalan nye....kalo takkk....tunggu je laaa

    @Chor...
    laaa....dekat sangat dah mike mase tu Chor..... tapi ye le mike tengah 'sesak' mase tuuu....mane ndak pikio bende lain lagi....
    Chor....awok anto nombor tipon awok kat inbox pesbuk mike..... senang nak kontek mike nantiii

    ReplyDelete
  5. betol tu..mati tak kira saat minit jam...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss