Berpeluh dalam ekon


Sabo je le awok tadi.....
tengahari tadi, lepaih (lepas) keluokan entri 'Pilihanghaye (pilihanraya) udah dekat'......
awok keluo ke beng (bank).......
Bank CIMB Jalan Sultan Idris Shah, Ipoh

ate biase leee......
bukan nye nyimpan duit.....
tapi keluo duit.....
sebab ndak bayo utang.....

dan disebabkan oleh kemajuan teknologi.....
awok bayo gune cash deposit machine (CDM) .....
dengan melupekan internet banking..... hehehehe......
dan yang membuatkan awok terbako.....

bulih pulak leee....
duit2 yang awok masok tu tak lepaih2 (lepas2).....
bukan banyak pun.......
alasannye sebab duit awok ni duit baghu (baru).......
CDM tu tak kenei (kenal) lagi....

hampeh....
udah dekat 15 menet awok bertolak masok dengan CDM ni...
ade le jugak soghang (seorang) staff kat CIMB ni yang menanyekan masalah awok....
namenye En. Harun....
yang sudile menuko kan duit 'baghu' (baru) awok tu dengan duit dia.....

Alhamdulillah....
setel jugakkk...walopon hati terbako.....

P/S: eh..ehhh....awok terlupe dah kesah si Mamat dekat CIMB yang lagi satu tu....ape ceghite (cerita) Bank Negara ni???? Ceghite2 nye kat bawah ni...

Tak Mesghe Pelanggan
Tak Mesghe Pelanggan II
Tak Mesghe Pelanggan III
Tak Mesghe Pelanggan Mesra Pelanggan IV

5 Responses to "Berpeluh dalam ekon"

  1. teman mayo kat kaunter je.. lantok la nunggu lama..tp kalo kat BSN ngan CIMB,.. mau ghentung juge nunggu yak ?

    ReplyDelete
  2. awat plak leh berpeluh duk dlm ekon? orang pegang duit ni selalu nye senyum je.. sejuk pun de gak.. hehe.. takpe.. nti ko cash in dlm akaun aku je..haha

    ReplyDelete
  3. huhu menguji kesabarab btul yek..takpelah yg penting ada yg sudi ngulur bantuan..=)

    ReplyDelete
  4. @Chor...
    memang ghentong chor...... tak tau le ape bendenye yang buat lambat tu....

    @aibaks
    ...bak sini no. ekaun.......

    @cik Kalamhati...
    naseb baek jugak le ade yang tulonggg

    ReplyDelete
  5. tak suka CDM ni, asyik kena reject je..buang masa...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss