Haghi (hari) Sabtu


Bestnye haghi (hari) ni haghi (hari) Sabtu......
haghi (hari) cuti yang ditunggu oghang (Orang)....
tapi bukan semue oghang (orang) bercuti haghi (hari) sabtu kan????
ada jugak yang kene kegheje (kerja)......

ndak2 lagi yang jenih (jensi) berkegheje (berkerja) sendighi (sendiri).....
ini le mase deme ndak dapat untung lebih......
ye leee.....mase cuti ni oghang (orang) ambik peluang bawak famili berjalan.....
haghi (hari) ahad baghu (baru) beghehat (berehat) kat ghumah (rumah).....

ade jugak yang haghi (hari) sabtu ni ambik peluang nak bangon tido lambat....
lambat....lambat jugak kome....
tapi jangan le sampei (smpai) ke tengahari ato (atau) petang baghu (baru) nak bangun.....
tak bagoih (bagus) untuk dighi (diri) kome sebenonye tu.....

ape leee yang awok membebei (membebel) banyak2 ni kan......
bawak2 le keluo bawak anak bini berjalan......
haaa.....kome ape lagi....
ini le peluang kome nak meghapatkan (merapatkan) famili kome....

maghile (marilah) berjalannnnnnnnnn

6 Responses to "Haghi (hari) Sabtu"

  1. sebut aja sabtu mesti ramai yang happy kan

    ReplyDelete
  2. Ari Sabtu ari rehat kadang 2 tak rehat gak

    ReplyDelete
  3. hari sabtu ni saya duk rumah je..cover balik penat berkerja tu..:)

    ReplyDelete
  4. sonok dapat jumpe hari sabtu.. =D

    ReplyDelete
  5. syok gk ek speaking peghokk nii..hehe :P

    ReplyDelete
  6. haghi ahad haghitu awok pegi zoo taiping. mawok sepupu sepapat dtg daghi kampung. masuk ni udah 3 kali dalam tempoh setahun awok pegi zoo tu.

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss