Melayu dan Islam


Melayu & Islam....
yang mane kengkawan blogger pilih dulu???

adeke kome bangge jadi Melayu....
dan mase yang same megah dengan Islam kome.....

atopon kome lebih bangge menjadi Melayu....
dan kalo bulih menyoghokkan (menyorokkan) Islam kome???

sebabnye ghamei (ramai) yang Islam sekaghang (Sekarang) ni sekadar Islam ateh (atas) sebab dilahirkan sebagei oghang (orang) Islam...
tapi dalam mase amat malu nak tonjoikan cighi2 (ciri) Islam kome.....
takde le sampei (sampai) kene berpurdah ato berkopiah....

tapi cukop sekado kome tunjokkan nilai2 Islam kome pade oghang (orang) beragame lain....
bulih ke???
nak kate cukop Melayu kite ni....
tak jugakkk......

ghamei (ramai) dah oghang (orang) Melayu yang dah tak berbudi bahase....
sopan santon???....jauh dah takde pade oghang (orang) Melayu....

nampak mudah kan???
tapi yang mane pilihan kite????

4 Responses to "Melayu dan Islam"

  1. alhamdulillah, sy bangga dilahirkan sebagai islam :)

    ReplyDelete
  2. rasullullah tidak pernah berbangga sbg bangsa arab.. hanya islam yg dijunjung !!! Itu sebab ade puak bodo yg idok beghase ape2 bile islam dihina di Dun Tenang... Aseikan jgn kaco melayu, kate di deme.. Merekalah puak yg sesat lagi menyesatkan..!

    ReplyDelete
  3. kita tak perlu bangga sebab kita melayu.. sebab itu tak menjanjikan kedudukan kita disana kelak.. banggalah kalau kita ini islam yang sebenar2 nya...

    ReplyDelete
  4. @cik -Sara-...
    itu le yang sepatotnye...

    @Chor...
    deme ingat Melayu tu bulih diabwak mati kot Chor...itu yang deme tak heghan bile Islam dihine kat Tenang tuuu......ishh...ishhh...ishhhh...

    @cik FIqas....
    masalahnye ghamei yang lebih bangge jadi Melayu daghi jadi seoghang Islam sekaghang niii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss