Maghilah Menuju Kejayaan - حی علی الفلاح


Haghi (Hari) Senayan (Bace: Isnin).........
biase oghang (orang) jadi maleh (malas) haghi (hari) ni......
sebabnye alasan deme....
nak mule balik kegheje2 (kerja2) ni memang payah....

maklomler mood cuti ade lagi....
tapi kome macam mane pun.....
kene kene jugak jadi ghajin (rajin) .....
paseinye kegheje (kerja) ni ibadah....

dan bile ibadah.....
kite dituntut membuatnye dengan bersunggoh2.....
jadi jadi pemaleh (pemalas).....
sebabnye Rasulullah S.A.W peghenah (pernah) berkata....

oghang (orang) pemaleh (pemalas) ni adalah oghang (orang) munafik.....
dan oghang (orang) yang munafik ni same dengan oghang (orang) kapiooo....
jadinye kome.....
buang2 le peghasaan maleh (perasaan malas) kome tu....

maghile (marilah) kite menuju kejayaan ( حی علی الفلاح )

P/S: Pesanan Khidmat Masyaghakat daghi Awok untuk Semue dan Dighi Sendighi

5 Responses to "Maghilah Menuju Kejayaan - حی علی الفلاح"

  1. bagus bro.. ingat mengingati amalan mulia..

    "hayya 'alal fala"..

    ReplyDelete
  2. salam

    takmo malas2... moh kita rajinkan diri ya... (^_^) ~

    ReplyDelete
  3. terasa bersemangat nak jadi rajin lepas baca entry ni.. Thanks yer..

    ReplyDelete
  4. ayuh kita sukses... menuju Al-Falah :)

    ReplyDelete
  5. @en aibaks...
    Tq..tq....ni awok kan dighi awok jugak same niiiiii

    @cik manje..
    Moh le kite same2 menuju kejayaaannnn....

    @cik Hanis Azla...
    Same2 le kite..... Awok mengingat kan sesame kiteeee.....

    @cik Dni....
    Mohle kiteeee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss