Masalah nak tido.....


Masalah nak dapat tido malam ni bukanle satu perkaghe (perkara) baghu (baru).....
malahan masalah ni dah berkughun2 (berkurun2) berlaku.....
kalo dikotkan name sainstipiknye.....Imsonia.....
tapi kite sebot susah nak tido je lee....

ape yang awok nak ceghite (cerita) ni lebih kepade pengalaman awok sendighi (sendiri) yang peghenah (pernah) mengalami imsonia....
tapi mase bujang dulu leee.....
awok biasenye jadi imsonia disebabkan bende2 kat bawah ni....

Penat melampo....
Siriyesli......
awok bukan amcam setengah oghang (orang) yang kalo udah penat tu.....
senang beno nak tido malam......
awok pulak.....kalo badan terlalu penat.....
awok tak bulih tidoooo.......

Ada Hei Penting besoknye....
Biasenye....
kalo awok terlalu pikio kan bende2 penting yang bakei (bakal) berlaku haghi (hari) besoknye.....
tak kighe (kira) le exam ke....
interbiu ke....... ape2 je bende yang awok pikio kan terlalu siriyes.....
bulih membawak kepade ketidakbulihan awok untok tido malam tuuuu....dan malam2 seteghusnye (seterusnya).....
Terlalu Memikiokan Masalah......
Masalah yang sedang awok hadapi mase tu pun bulih jadi kan awok imsonia.....
sebabnye awok tak dpat caghi (cari) jalan penyelesaian.....
dan awok berpikir soghang2 (sorang2) .....
dan tak ghujuk (rujuk) pulak pade otai......
Awok terlalu pikiokan ape tindakan yang perlu awok ambik untok kaber balik masalah yang melande.....


Waktu keghoje tak menentu.....
Sungguh kome.....
awok kalo keghoje (kerja) yang tak ikot taim ni.....
awok bulih jadi susah nak tido malam.....
mane idaknye......kekadang keghoje (kerja) habeh awei (awal)....
kekadang tengah malam pun tak setel lagiii.....
itu yang buat awok tak bulih nak ator mase tido awok.....

haaa....itu antaghe (antara) punce awok bulih jadi imsonia....
kome pulak macam mane???

5 Responses to "Masalah nak tido....."

  1. nak tune balik ke normal life laa...camner tuuu...
    jgn sampai tak tido langsung udah, tu penyakit tuuu...

    ReplyDelete
  2. dah lame jugak tak merasa takleh tido.. selalu letak pale.. Alhamdulillah lena tidonya... klu tak cukup tido mungkin...
    tp ms zaman muda remaja dulu penah kot beberapa kali takleh tido.. byk benda nak pk.. takpun klu byk mslah. byk nangis.. tu dah susah nak tido mlm.. mujurler dah kawin ni senang jek tidonye huhuhu

    ReplyDelete
  3. kakyong sejak dr kecik memang jenis senang tidor.. dah ade anak2 ni, lagi le senang.. pantang letak kepala.. anak2 tak mau lena2.. ibunya yg mudah hanyut... ekekekkk...

    ReplyDelete
  4. btl la tu..saya kalau duk pk masalah mmg ssh la nak lena..sama jugak kalu esk nya tu ada benda penting nak buat, mmg tak lena tido..

    ReplyDelete
  5. teman kalo cite pasey tido ni mmg tak de hey.. tido saje..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss