Selepaih (selepas) Jumaat

* Amaghan : Janganle kome gatei nak kate entri ni berbau politik......

Alhamdulillah.....
awok tak megholoh (tido) tadi....
sempat le dengo kuliah Jumaat tadi...
Kuliah Jumaat ye....bukan khutbah Jumaat....

Awok tadi Jumaat kat Masjid Al Aulia atopon name glemernye Masjid Tembok...
kat Ipoh leee....
kebetolan pulak yang menyampeikan kuliah ni Ustaz Khairul Ikhwan Zaki...
kome tak kenei (kenal)???
name glemer die Ustaz Budak Besar.....
memang beso Ustaz ni....

yang awok suke tadi....
kuliah Ustaz ni menyentoh pasei hei2 (hal2) bangse...
yang selalu sangat dilaung2 oleh sesetengah pehak tu.....

paling awok suke tadi...
bile dia kabo macam ni....

'Jangan le kite ni meghase bangge sangat dengan bangse kite...
sebabnye disane nanti Nabi Muhammad mencaghi (mencari) umat Dia yang beragame Islam....
dan bukannye sebab bangse die'

Kalo le tuan puan rasa bangge jadi oghang Melayu sangat...
tuan puan kene ingat.....
Nabi Muhammad tu berbangse Arab.....
kalo camtu tak bulih le kite ikot Nabi kite...
sebab tak same bangse dengan kite'.........


Tak salah kalo kite bangge jadi oghang (orang) Melayu....
tapi bio (biarlah) le sekado nak tunjokkan kite ni berbangse....
tapi jangan sampei melampo2 sangat...

Sampei bangse pulak mendahului Agame kite.....
Agame udah jatoh nombor due.....
tak betoi tuuu....

P/S: errr..... awok tak tido tadi yee....hehehe

3 Responses to "Selepaih (selepas) Jumaat"

  1. betol, betol, betol...

    ade sesetengah oghang tu bile dengo oghang kutuk bangse die punyelah maki hamun, maghah sampeykan nk bunuh2. tp bile oghang kutuk agamenye buat nohen je...

    ReplyDelete
  2. Salam Yob, teman idok ler giler bangsa teman, ater rasanyer teman ni pun ada campor-campor...apalah yg ada pd bangsa. Nanti diakhirat disoal bukan kita bangsa apa ye dok?

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss