Sepanjang Jalan ke Opis

ini bukan gambo jalan kat Ipoh pagi ni


Tajuk entri haghi (hari) ni bunyi nye macam ade sikit peghasaan (perasaan) romantika....
tapi takde pun sebenonye.....

kesahnye nak kabo kan yang jalan pagi ni ke opis .....
memang 'cantek' ...
memang klier (clear).......

keghete (kereta) ateh (atas) jalan pun kughang (kurang).......
biasenye kalo haghi (hari) sekolah....
jalan kat Ipoh ni otometik nye jadi sesak....

tapi pagi ni memang lain le....
Awok daghi (dari) Pengkalan Pegoh.....
keluo ke Taman Botani.......
masok Jln Raja Dr Nazrin Shah (Jalan Gopeng)......
membawak ke Tiger Lane....

masok pulak hiway daghi (dari) exit Tambun.....
keluo dekat susur masok Jelapang......
Kendian keluo pulak Jalan Jelapang-Chemor........
dan keluo pulak dekat flyover SUK Perak....
membawak ke Bandar Ipoh Raya.....

memang sah....
jalan tak sesak sangat......
keghete (kereta) kughang (kurang)......
dan awok buat satu kesimpulan....
ghamei (ramai) yang sambong cuti Thaipusam......

P/S: Kan bagoih (bagus) kalo haghi2 (hari2) macam ni???

13 Responses to "Sepanjang Jalan ke Opis"

  1. salam

    sameler kat sini juga...
    line 'clear'... lancar je perjalanan
    tak da kelam kabut sgt

    ReplyDelete
  2. org sambung cuti kot yop..hehe
    smlm kan cuti..

    ReplyDelete
  3. same le kita. ghase di awang-awangan je. baguih kalo tetiap haghi macam ni. lagi syok kalo keta kita 2 aje kat ipoh ni.

    ReplyDelete
  4. kalau hari2 macam ni, alamak kena sembahyang subuh kat pejabat le

    ReplyDelete
  5. dorang sume amik cuti xtra la tu..haha

    ReplyDelete
  6. wahh.. dah lame tak jenjalan ke ipoh.. last pegi mase konvo dulu.. tahun 2008.. huhuhu.. rindu ipoh.. rindu nak makan laksa padang polo..

    ReplyDelete
  7. @kyle....
    tu ghasenye gambo mase ghaye tuuu...

    @cik manja....
    seghonok pegi keje pagi ni....tak sesak langsongg...

    @kak sarah-najwan...
    ghasenye le kak.....kalo tak takde maunye klier macam tuuu

    @sopi......
    uiiishhhh kalo kete kite dua oghang jeee.....tido ateh jalan pun bulih kat Ipoh......tapi dalam mimpi bulih lee...selagi jalan tak jem ni.....kite enjoyyy

    @cik AngahSayang...
    errr..tu gambo daghi pakcik gugel....ghasenye gambo ghaye tuuu...

    @En SHaringinfoz@En Nik...
    kat Ipoh takde teghuk camtu jemnye.....kolumpo pun kalo jem takde lagi yang tak dapat balik ke ghumahhh....

    @En aibaks...
    deme sambong hempaih kelape lagi tuuu...kekeke

    @cik eda_ej...
    errr..mike dulu belajo kat PUO ke????

    ReplyDelete
  8. kan best kalo aghi2 thaipusam..;)

    ReplyDelete
  9. haah.. teman dulu blajo di PUO.. teman idak le pandey beno nak masuk U.. hehehhe..

    ReplyDelete
  10. betul tu yob, kan best kalau hari hari cuti..hari2 jalan clear...

    ReplyDelete
  11. @cik nuzul..
    Hanibi..... tak best kalo haghi2 Thaipusam...sebabnye opis awok dekat dengan Gunong CHuro.....yang ade kuil beso deme tuuu....

    @cik eda_ej...
    iiishhh ape tak pandei nye.....inagt PUO tu takde class ke??? ingat yang masok unibersiti tu pandei sangat ke???

    @cik FIqas
    kalo haghi2 cuti...bilenye kite nak keghoje????

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss