Tak Mesghe (mesra) Pelanggan II


Logo bank ni sengaje diconteng......


Tak Mesghe (Mesra) Pelanggan
Sambongan daghi (dari) ceghite (cerita) diateh (atas).....
petang tadi ....lebih kughang (kurang) pukoi 3.30 petang....
'Mamat tu' telipon opis awok.....
awok pulak takde mase tu....

tapi die bercakap dengan bos awok......
uishhh......habeh (habis) beghubah (berubah) suaghe (suara) die....
lembot gileee.......
bulih pulak die cakap elok2......

baghu le die jadi mesghe (mesra) alam........
baghu le dia tahu pelanggan tu hape.....
baghu le die tahu berbudi bahase....
baghu le die tahu adab berughusan (berurusan) dengan pelanggan.....

opis awok ni bukanle sengaje nak buat caghe camtu...
tapi bile udah menyusahkan pehak....
disebabkan oleh kesilapan ato kesalahan deme....
itu yang buat awok hangin tuu....

jadi sekaghang ni awok tunggu janji die nak setel bende ni minggu depan....
kalo tak setel jugakk......
awok tak teghagak-agak (teragak-agak) memanjangkan masalah ni ke Ibupejabat deme....

P/S: awok ni gaghang (garang) sebenonye......kekekeke

8 Responses to "Tak Mesghe (mesra) Pelanggan II"

  1. ermmm....sbb baik le awok jumpe menejer cawangan mamat tu dulu..... kalo idak dah sampei ke HQ deme.....

    ReplyDelete
  2. ekceli,susah den nak paham..ahha..

    apa-apa pun,macam masalah xmesra alam. harap selesai dgn baik n aman damai serta sihat walafiat. hehe

    ReplyDelete
  3. sian mike amir....padanle jaghang (jarang) menjengok sini.....ghupenye (rupanya) mike tak paham......takpele....pelan2 kayuh.....

    sebab nak selesei caghe (cara) baik le yang tunggu sampei tige bulan!!!

    ReplyDelete
  4. cehhh...mike tak percaye awok ni gaghang CHor???..

    ReplyDelete
  5. garang bertempat mmg bagoih.....tapi garang tak bertempat tu yang bahaye tuuuu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss