Anak Itik Tok Wi

2 - 3 minggu ni opismet awok ade mintak awok print kan lirik2 lagu terkini....
katenye ini untok kelaih (kelas) muzik anak die...
mak aiii...terkejot awok....
bebudak sekaghang (sekarang) ni advance betoi...
kelaih (kelas) muzik udah belajo lagu2 terkini...
siap dengan lirik lagi ndak nye...

teghingat (teringat) le awok dulu2 mase awok darjah 3...
ade jugak kelaih (kelas) muzik...
maklomle sekolah kebangsaan....
muzik ni deme ajo (ajar)...
SK Kg Pasir Puteh, Ipoh...itu le name sekolah awok...

mase tu kelaih (kelas) Muzik awok belajo lagu2 kanak2 je..
macam lagu Anak Itik Tok Wi....
lagu Papa Ku Pulang Dari Kota...
Lagu Ais Kacang je....

alat muziknye pulak macam kat ateh (atas) gambo ni je...
kekeke...ghase (rasa) primitif je bile awok nengokkan balik gambo alat2 muzik ni...
tapi itu le kenyataan nye....
itu le alat2 muzik yang sekolah ghendah (rendah) dulu gune...

sekaghang (sekarang) ni awok tak tau...
ade ke deme udah setat gune gitar dalam kelaih (kelas)???
gune piano dalam kelaih (kelas)???
teghase (terasa) ini awok makin tueeeee

12 Responses to "Anak Itik Tok Wi"

  1. Teringat mase belajar muzik mase sekolah rendah dulu

    ReplyDelete
  2. dulu kat dalam klas muzik slalu dgr ckgu pasang radio..lagu yg tersenarai dalam entry ni..budak2 zaman kini
    lagu faizal tahir dorg dengar..

    ReplyDelete
  3. dulu bila time blajar muzik sure kami rebut2 nak guna alat yg kami suka..hehe

    ReplyDelete
  4. alat muzik kita guna sama la..cuma tamabah xylophone ngn benda alah ade keyboard cam piano tp yg tu boleh pegang letak kat lengan dan tiup..tak tau nama ape..

    ReplyDelete
  5. rase cam dah banyak ketinggalan.. huhuhu..

    ReplyDelete
  6. rasa2nya deme dah gunakan gitar ye...husben saya la yang ngabo nye..ermm

    ReplyDelete
  7. alat2 musik ni seri tak pandai guna...tak pernah belajar...banyak chatbox bermasalah pulak malam ni..

    ReplyDelete
  8. sama la kita... aku selalu kena main yg loceng2 tu... huhuhu..

    ReplyDelete
  9. yg klasik antik tu kreatif...best woo

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum wbt
    Bersiut bekembut ni yob, mun didengor oghang tuwe2 kite dule, maunye dipunggei dgn paghang. Bagi deme, itu nak manggei ulor dan hantu ke ghomah! Mike sebutle utk skolah tok wi ke, idok diheghannye dihamput lagi ade le....

    ReplyDelete
  11. @mamirozie....
    itu le...... awok sebab teringat le ni..... awok buat entri ni...

    @cik fadh leyanie....
    advance bebudak sekaghang ni..... dah tak main dah algu2 macam kite dengo dulu...

    @cik LM...
    maklomle...zaman kite alat muzik tak banyak...muridnye ghamei....kene le beghebot......

    @cik YAYA AZURA....
    haa...yang tu pun ade jugak.....cekgu awok dulu pun siap sughoh beli lagi mase tu.....sebab nak sughoh masok pancaragam sekolah.....tapi awok tak beli pon...

    @cik eda_ej...
    sunggoh pun ehhhh......makin ke depan...makin banyak yang kite tertinggei...

    @cik amirah....
    hebat bebudak sekaghang ni.....jadi nye tak salah le kalo bebudak sekaghang ni suke kan hiboran...

    @cik Seri Bahasa...
    ooo ye ke.... tak payah tau pon takpe..... kelaih muzik dulu tu setakat ade je..... tak luluih pun takpe.... tapi betoi le...memang banyak chatbox yang problem sekaghang ni...

    @Abang Jonni...
    awok kestenet tu.... ke tek...ke. tekk....kekekek...lawok...

    @S..U..D..@..I.S
    ye betoiii...

    @tajnur...
    Walaikumussalam Chor...
    kekekeke...itu pasei le awok tak gemo kelaih muzik dulu....masok pun sebab formaliti je le...

    ReplyDelete
  12. menyesal x mintak ayh saya anto belajo main piano time zaman2 hingusan dulu....hurmmmm...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss