Haghi ni Genap 6 tahon....

Haghi (hari) ni 2 Mei 2011.....
6 tahon yang lepaih (lepas).....
tarikh ni membawak kedukaan pade awok sekeluarge.....
haghi (hari) ni le haghi (hari) nye dimane Ayahande awok yang terchenta.....
Azimi bin Abdul Aziz telah kembali ke Rahmatullah buat selame2 nye......

pergi yang takkan kembali.......
dan pemergian ayahande awok dengan caghe (cara) mengejot ni buatkan ghamei (ramai) yang terkejot....
sehaghi (sehari) sebelom 'kembali' elok je Ayah awok bergebang & berlabon dengan kengkawan die....
tapi udah janji nye macam tu.....
bukan bulih dilewatkan walo (walau) sesaat pun....

dan semalam awok dan adik beghadik (beradik) awok telah anjorkan kendughi (kenduri) tahlil ...
kheh (khas) untok Ayahande kami yang terchenta Allahyarham Haji Azimi bin Abdul Aziz.....
yang awok syahdu semalam bukan ape.....
ghamei (ramai) kengkawan Arwah tughot (turut) same hadir semalam......
nyembang (bersembang) dengan deme, macam2 le ceghite (cerita) yang keluo.....

Ceghite kebaikan Arwah yang tak peghenah (pernah) pun awok tau sebelom ni.....
jenoh le awok menahan ayo mate (air mata)....
tak nak tunjok sangat le pade deme......
tapi awok tewaih (tewas) jugak.....
bile deme pulak yang mule beremosi.....

takpele......
awok ikot kate oghang (orang) walopon ayah kite udah takde....
berkawan le dengan kawan2 arwah....
seolah2 deme masih lagi bersame2 dengan arwah.....
Insyallah awok akan ke kubor haghi (hari) ni....

Damai lah Allahyarham Haji Azimi Abdul Aziz di'sane'......

8 Responses to "Haghi ni Genap 6 tahon...."

  1. moga rohnya tenang di sana dan ditempatkan di kalangan insan beriman.amin

    ReplyDelete
  2. Semoga roh arwah ayahanda Yob dicucuri rahmat Allah Taala..

    sesungguhnya doa anak22 yg soleh sentiasa ditunggu mereka di sana..so sebagai anak sama2lah kita sentiasa kirimkan doa dan amalan2 kita utk mereka

    ReplyDelete
  3. moga rohnya dicucuri rahmat-Nya..

    ReplyDelete
  4. Alfatihah.. moga roh Allahyarham dicucuri rahmat
    Moga ditempatkn dikalangan org2 yg beriman...

    ReplyDelete
  5. insyaAllah..semoga damai di sana dengan cucuran rahmat Allah..

    ReplyDelete
  6. Al-Fatihah Allahyarham Haji Azimi bin Abdul Aziz, semoga rohnye dicucuri rahmat. Aminnnn...

    ReplyDelete
  7. @cik LM...
    time kasih.... Insyallah.....

    @cik Kalamhati...
    time kasih...... akan awok ingat pesan mike cik kalamhati...

    @chor...
    Insyallah....

    @cik Yan...
    time kasih......

    @cik amirah.....
    Insyallah....time kasih....

    @cik A.I.N....
    time kasih......moge Allahyarham tenang di'sane..

    ReplyDelete
  8. semoga arwah brsemadi dgn aman ...
    semua yg idup pasti akn kmbali...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss